torsdag 2 oktober 2008

Höstens brutala antågande

Sitter alltjämt i Nässjö! Precis som förra gången har jag föga aning om vad som döljer sig bakom stadens gråmulna fasad. Kanske får reda på det någon dag men inte idag, idag är jag för trött helt enkelt!
Ska åka härifrån om 40 minuter ungefär, ska väl gå upp för spiraltrappan och sätta mig i soffan där intill föraren jag ska åka till Skövde med om en stund. Vad annars vill man göra en förmiddag som denna när solen vägrar visa sig och man istället blir vindpinad och frusen in till märgen när man kliver utanför dörren?
Slutar tidigt idag och är ledig imorgon, sen jobbar jag helgen men det gör mig inget, får i alla fall spendera massa tid med Lucas nu innan han åker till pappa igen. O så vet jag ju att jag är ledig tre helger efter denna.
Ska passa på att skicka in föräldraledighetsansökan för julveckan. Så är jag garanterat ledig, ska bli skönt och mysigt att faktiskt få fira en riktig jul med Lucas i år till skillnad från förra året..
Usch vad jag är tråkig, och tragisk, men mest tråkig!
Ta tag i dig själv Malin.....
Dagens ord: Börja nu,... Inga mer undanflykter!

Inga kommentarer: