onsdag 12 maj 2010

Onsdag

För ungefär en halvtimma sedan åkte sonen med mina föräldrar till campingen där de ska spendera några dagar tillsammans eftersom vi jobbar lite luriga tider och för att de ska få lite kvalitetstid tillsammans. Så här sitter jag helt själv och fick helt sonika för mig att skriva lite i bloggen som står mer eller mindre stilla i vanliga fall.

Funderar på vad man kan skriva här som kan kännas intressant nog att läsa och roligt nog för mig att dokumentera. Ska man diskutera nyheter, dissekera mode, prata om kändisar eller om sig själv? Skriva en saga kanske eller poesi. Många alternativ och stor beslutsångest som alltid när jag ställs inför ett flervalsalternativ.

Väntar på att nästa bok i House of night serien kommer ut. Den ska komma i slutet av maj, i alla fall enligt den information jag fått. Ska bli spännande att läsa om vad som händer med Zoey, Stevie Ray och de andra. Jag vet att det kan tyckas lite tonår att läsa en sådan serie, och självklart läser jag på originalspråket engelska för att inte missa något, men har ni inte läst den själva tycker jag ni ska vänta med en bedömning av min mentala ålder.

Nu borde jag starta spotify, lägga in min spellista och ta itu med det sista plockandet och städandet av hall, sovrum och piffa i klädkammaren. Men datorn och internet har en alldeles särskild dragningskraft när man har annat att göra. Och nu har jag inga andra undanflykter så jag skäms nästan lite när jag fortfarande sitter här. Men men... Jag börjar ju inte jobba igen förens 18 imorgon så tid har jag väl kanske (tidsoptimist) men vore skönt att lägga sig i en nybäddad säng och vara helt nöjd med hur fint man faktiskt gjort det och hur duktig man varit. (klappar mig själv på axeln i förväg och tar en kopp kaffe till)

Hepp.. nu går jag...........................................................



Inga kommentarer: