torsdag 13 maj 2010

Torsdag och hemlängtan

Sitter i Nässjö och en kollega sitter vid datorn bredvid och börjat min mentala peppning inför kommande tågresa till Falköping. Sista tåget för dagen som tur är, och har inte gjort så mycket på min arbetsdag idag, endast tre tåg varav det tredje är det sista. *skönt*
Har otrolig hemlängtan idag. Kan bero på att det ser och har sett ut som hejjsan hemma så det enda man tänkt på när man varit hemma är hur mycket man behöver göra. Andra orsaken kan vara att mitt hjärta varit med mormor och morfar i husvagnen sedan igår eftermiddag och han kommer bara hem några timmar imorgon innan hans pappa kommer och "rövar bort" honom igen. Mindre kul tankegång kanske. Och så kan det bero på att jag inte träffat min sambo och själsvän så mycket den gångna veckan då vi jobbat väldigt olika, helgen som var jobbade Henrik och jag var ledig, kommande helg är det tvärtom. Inte heller så väldigt rolig tankegång. O så tillbaka till stöket därhemma. Det är nämligen så att vi försöker få fint i vår klädkammare eller walk-in closet som vissa kanske valt att kalla det. Och det är ju bra och fint, men så kommer det som är jobbigt, vi har haft den överbelamrad av saker, saker som nu antingen är bortskänkta eller kastade på tippen. *stenen från axeln-skönt* O nu är det väl i och för sig bara det roliga piffandet kvar, men det tar sin tid det oxå, speciellt med tanke på att man ska hinna med jobb, och att faktiskt säga mer än hej och hejdå till varandra.
Babbel babbel... Ja så är det.
Men jag har i alla fall hemlängtan, trots stöket därhemma så vill jag hem. Vill krypa upp i soffan, ta en kopp te och kramas lite. Är det för mycket begärt? Men istället sitter jag här, ensam i ett mörkt och tyst orderrum i Nässjö och längtar hem av hela mitt hjärta!
Hepp.. Nu ska jag åka hem...
Hörs

Inga kommentarer: