lördag 30 juni 2007

Maiden voyage!

Sittandes i Göteborg på orderkontoret, funderar över dagen som snart börja lida mot sitt slut! Vad har jag gjort idag? Vilka intryck har jag fått? Vilka intryck har folk fått av mig? Är jag trött? Har jag ont i fötterna eller är det bara som det verkar?
Ja kära läsare! Intrycken är många, men alla goda med lite ont i sig * ler finurligt och fundrar* Denna dag, det är det enda jag kan säga, denna dag alltså. Varit o flängt borta i Nässjö två gånger och i Skövde en gång och så Falköping har jag sett skymten av några gånger och nu sitter jag här antalet timmar senare. Började klockan 06.40 i Skövde hade planerat att åka två gånger till Nässjö och däremellan hinna med en rast hemma i två timmar. Men så blev det inte, borde lära mig snart att inget blir som man tänkt sig, men tar man det med god inställning så klarar man allt!
Detta är min första dag som examinerad avgångssignalerare! Och vilken dag sen! Dagen fortsatte med att turfördelningen ringer och undrar om jag kan jobba lite längre fast utan betoning på lite, för när jag frågar vad lite längre är får jag svaret till 21.30. Jisses tänker jag, jag som skulle hinna med att gå på dejt ikväll. Skickar iväg ett mess för andra gången o ändrar dejten till ett senare datum. Ringer upp turfördelaren o meddelar OK. Nu har jag satt mig i klistret tänker jag. Det är en tågvärd i Falköping som sjukanmält sig så jag får åka till Göteborg tur och retur. Gör väll inget tänker jag vidare, men så hör jag att jag har fyra timmar hemma däremellan.. Härligt nu hinner jag städa så kanske jag kan ha den där dejten ändå! Men så ringer en annan tågvärd mitt i dessa tankar och ändrar min planering för 174 gången idag. Han säger att jag ska byta tåg i Bankeryd, när jag precis lämnat Nässjö. Jaha där rök den städningen! Får ca två timmar hemma, hinner äta och umgås lite med några få utvalda och sedan står man på perrongen igen!
Föraren är underbar, vi skvallrar lite om vart hur och vilket och tiden bara flyger iväg, plötsligt står vi på perrongen i Göteborg och filtrerar lite luft o skrattar, och reflekterar över hur tråkigt det är att hemresan inte blir gemensam, alltså till Falköping igen då, inte hem till mig. *ler lite till och skrattar i tanken åt det scenario som spelades för mina ögon*
Så sitter jag här igen, välkommen till verkligheten Malin, klarar du denna din första dag så klarar du allt med tanke på allt som hänt idag och hur du tacklat det! Sträcker lite på mig och känner mig stolt! Nu bär det av hemåt igen om två timmar ska bli skönt att sätta sig på balkongen ta en kopp te och njuta av att lägga upp fötterna på stolen intill.
Dagens ord: Denna dag, denna dag!

Inga kommentarer: