tisdag 26 augusti 2008

Vanlig trist och grå person

Jag sitter här och funderar över vem jag är och vilken bild jag själv porträtterar av mig. Börjar ännu en gång att tappa bort mig själv! Vet egentligen inte riktigt varför! Det har ingen direkt orsak utan det bara kommer sådär ibland.

Tänker jag djupare på det så vet jag att det grundas i viktuppgång och en mindre oro över min ekonomi. Visst inget utav det är på något sätt i riskzonen men båda sakerna skulle må bra av en klar förbättring. Det är nog så att jag måste börja bry mig om det igen! Ska se till att alltid hamna med fötterna ner och huvudet upp.

Nu låter detta säkert en aning självömkande men det är bara humöret just för tillfället så ikväll kan saken ses med ett annat ljus och annan inställning.

Är sambo nu sen några veckor och det funkar faktiskt riktigt bra, Henrik ska på arbetsintervju idag så det ser ut som om det börjar lösa sig trots allt. Kan inte hyckla med det men det skulle vara skönt att ha dubbla inkomster, livet skulle bli så mycket lättare då!

Fick lite störande info av min arbetsledare igår. Han sa det att jag varit sjuk 6 ggr på en tolvmånadersperiod så nu skulle jag utredas (jag var absolut inte ensam om detta) de ska alltså ta reda på varför jag är sjuk så "mycket" (inte konstigt när man är ensamstående förälder). Och detta kan då leda till att nästa gång jag blir sjuk måste jag ha läkarintyg från första dagen! Jaja den som lever får se!

Nu ska jag äta ett ägg och se glad ut! =)

Dagens ord: Lämna ditt bakomflutna bakom dig!



Inga kommentarer: