söndag 27 juli 2008

Piss skit och helvete!

Står framför datorn när det är strålande väder utanför dörren. Står framför datorn och är förbannad för att förklara rubriken på detta elegant nedplitade inlägg!
Jag åker till Falköping för att jobba! Inget ovanligt förutom att det är otroligt varmt! Sitter nästan en timma innan mitt första tåg ska avgå vilket var planerat eftersom jag skulle redovisa efter nattens tur på tåg 112 från Göteborg till Skövde med ca 900 pers. (Vilket var jävligt kul)
Men iaf.
När jag står på perrongen och mitt tåg skulle avgått för två minuter sedan får jag meddelandet och nej.. inte från riksledningen som talar om det, inte från föraren utan från högtalaren som talar inte bara till mig utan de ca 55 resenärerna som står där intill mig, varma och så blev de frustrerade när de fick meddelandet om att tåget faktiskt blivit inställt sådär fint i sista minuten. Och mitt där står lilla jag och vet inte mer än dom! Jag ringer föraren och han är redan på väg till Nässjö då tågsetet som vi skulle åkt inte fungerat som det skulle. Han hade inte mitt nummer och rekomenderar mig att ringa riksledningen för att ta reda på om jag ska åka ersättningsbuss eller inte!
Ringer dom.... Inget svar... Ringer igen! Inget svar!
När dom sedan svarar så talar de om att mitt nästa tåg oxå är inställt och att jag får åka pass ner till Nässjö för att jobba upp därifrån senare ikväll! Jag ska alltså sitta på mitt feta arsle hela dagen och jobba ett tåg? Det är så jävla orättvist.. jag vill inte! Vad ska jag göra????? Bläh..
Jaja får ringa älskling och beklaga mig lite! Och ta en cancerpinne så kanske sinnestillståndet blir något mer stabilt!
Dagens ord: Nu ska jag jävlarimig se till att slippa jobba det tåget!!!!! Bläh!

Inga kommentarer: