söndag 21 september 2008

Det visar sig

.. vara så att jag faktiskt inte var så bakis igår som jag trodde. Jobbade ju som jag skrivit om tidigare igår och när jag kom hem täpptes näsan till ordentligt och idag när jag vaknade kändes det som om jag svalt en golfboll som fastnat halvvägs ned i halsen. Näsan är fortfarande täppt och halsontet gör sig då och då påminnt genom spontana hostattacker. Mår fortfarande illa så jag måste gjort något väldigt dåligt i tidigare liv eftersom jag mår som jag gör nu. *bläh*
Och till råga på allt så ska jag till Aktiv arbetsmedicin imorgon för undersökning och utvärdering då jag varit sjuk vid 6 tillfällen inom loppet av ett år. Tanken var även att trots att min dygnsvila spricker skulle jag även jobbat imorgon efter förmiddagen i Göteborg med sköterska och läkare. Nu har jag talat med Akuta personalfördelaren och antagligen så behöver jag inte jobba, iaf inte den turen som var menad för mig från början. Det är ju i alla fall lite tur i oturen! Men vem piiiiip vill må så här urkasst? Ingen, önskar verkligen ingen detta. Sitter i Falköping och ska snart iväg upp till Skövde för andra gången idag och sedan ner till Nässjö för att sluta i Skövde vid 23.01. Hoppas iaf att illamåendet lägger sig lite snart! Oh för dig som tänker ett steg för långt. NEJ jag är inte gravid... Far from it!
Nu blir det att ta ett glas vatten innan tåget går...
Dagens ord: Tänk vad skönt att bli älskad när man behöver det trots att man kanske inte förtjänar det just då!

Inga kommentarer: