torsdag 18 september 2008

Vill vara vacker

Eller åtminstone känna mig vacker! Ska nästa månad se till att komma igång med det där jag lovat mig själv så länge! Det blir lite själasökning samt viktnedgång och träning! Och det ska bli underbart skönt att kunna se sig själv som man faktiskt vill se sig, eller åtminstone någonstans åt det hållet iaf.
Sitter nu i Nässjö och funderar över mitt liv och vilka vändningar jag vill att det tar, vilka människor jag tycker om och vill ha omkring mig och hur jag ska göra för att nå mina mål. Detta är i och för sig ingenting jag löser idag men det är helt klart värt att fundera över eftersom jag i nuläget känner att en förändring är absolut nödvändig om jag ska orka med mig själv. Tur att man har vänner.
Pratade med sambon för en stund sen och han blev då grinig som han blivit allt oftare sedan vi blev sambos, även detta är väl någonting jag får lägga till på mina redan nedtyngda axlar. Ännu ett ok att bära. Men så är det väl, man kan inte vara nöjd med allt. Men tänk om man någongång kunde få vara totalt helnöjd med något?
Funderar även över utbildning jag vill gå och starta eget eller franchise. Hur mycker som helst att fundera över. Men men det löser sig väl, bara ett beslut som måste fattas sen är det bara att satsa helhjärtat på det man vill.
Imorgon blir det vinkväll med Sandra Söt. Det blir ansiktsmasker, nagellack och vin. Luften skall fullkomligt osa av parfym och spray och högtalarna ska få göra skäl för namnet. Åh vad mysigt det ska bli... *ser fram emot*
Sen gäller det ju bara att få i flööötet i några kläder som varken gör att man ser ut som en stoppad korv eller som är obekväma och får mig att hålla tillbaka! Detta blir nog den mest intressanta delen av kvällen då vi båda tycks lida av samma problem... Tuttar, mage och lår kallas dom tror jag bestämt. *skrattar*
Nej nu ska jag spela lite, eller kanske kika lite på tv innan tåget går..
Dagens ord: Inget är omöjligt så länge du tror på dig själv och lyckas behålla glimten i ögat!

Inga kommentarer: