tisdag 24 juni 2008

För mycket att göra

Sitter i soffan med Henrik bredvid mig! Så än så länge är vi sambos! *flinar*

Har haft fullt upp så därför har jag knappt ägnat någon tid åt min vackra, härliga dator som fått stått under vardagsrumsbordet och dragit till sig ett lager av damm. Som nu är bort borstat och hon får glänsa och vara levande igen! Funderar på om vi ska orka titta på någon film eller inte! Vi sitter nämligen mitt i ett kaos som heter duga! Har spenderat dagen med att plocka ut alla saker ur Lucas rum och målat det blått, vi här därtill varit och köpt golv som ska läggas där inne imorgon.. Det kommer bli så fint så! Kanske kommer en bild på resultatet här sen! Får se vad jag hinner!

Samboskap är en sann prövning vill jag lova, iaf om det innebär att ena hälften flyttar in i ett redan existerande hem och måste finna sig i hur saker och ting är och går till där! Har väl varit lite slitningar på förhållandet kan jag tro, men det går över så snart vi fått det som vi vill ha det!

Har hjälpt mor och syster vid studenten och efter det har det varit mycket grejjande och fejjande här och hos mina päron. Har städat ur förrådet och plockat undan från vinden hos päronen, kört en hel massa till tippen och nu när vi börjat få iordning ja då stökar vi till igen och har hela Lucas rum i både hall och vardagsrum, leva i kaos det är livet det! Eller oxå inte! På söndag blir det att åka till Jämtland och Tunvågen med lillebror och tjej, ska vara där ca en vecka och visa vad vi vuxit upp med. Ska bli härligt, men samtidigt känns det lite jobbigt, min sista semestervecka och massa att göra här hemma. Men det som inte har ihjäl en stärker? Eller är det så det är? Hm vi lär väl märka det om lite drygt en vecka! *skrattar*

Nu ska jag höra med sambon om han vill och orkar kika på film!

Dagens ord: samboskap är inte en dans på rosor!



Inga kommentarer: