fredag 6 juni 2008

Är jag dum

Sitter i soffan och tittar på kanal 4 där de för tillfället ska ta en snaps och pratar om nationaldagen. Själv känner jag att samkväm och en lätt trevlig tillvaro för tillfället är långt borta. Skulle försöka ta mig i kragen och städa då jag blir sambo på måndag men har inte kommit längre än att jag tvättat två maskiner tvätt. Det är ju ett steg i rätt riktning iaf!

Funderat en del över min blogg. Är den läsvärd? Jag tror mig vara någotsånär duktig på att formulera och skriva men är den intressant? Hur spännande kan det egentligen vara att läsa om mig och mitt smått muppiga liv? Vill jag att folk ska läsa min blogg? Vad vill jag då att de ska läsa om? Hittills så har min blogg fungerat som en dagbok online för mig! Men är det det upplägget jag vill ha? Skulle gärna bli mer allmänbildad och skriva om aktuella och intressanta saker, men har jag energin och tiden att ta reda på matnyttigt att lägga upp på bloggen? Vi får se!

Nu går jag snart på semester, inofficiellt idag och på måndag blir det officiellt! Jag har semester!


Henrik flyttar hit på måndag! Han har adressändrat så det börjar närma sig med stormsteg.

Pratade med syster söt som jag umgicks med en hel del igår. Vi pratade om hur livet kommer att förändras för oss som familj de närmsta åren! Bror blir snart pappa, syster flyttar ev till annan stad och jag blir sambo. Känns lite som om familjen splittras trots vårat goda samspel och trevliga umgänge. Vi har en god relation till varandra allihopa och har svårt att se att den skulle påverkas oavsett om vi bor nära varandra eller inte...

Nej nu ska jag nog göra något istället för att sitta här och ha skuldkänslor över att inte orka göra något eller att inte ens vara ute i det underbara vädret!

Dagens ord: Gör vad du känner utan skuldkänslor. Du tar tag i det när du har energi!



Inga kommentarer: