torsdag 26 juni 2008

Tristess

Höjden av tristess måste väl ändå vara att betala räkningar? Inte ofta det är en direkt fröjd att betala dom, jo kanske när dom är få och man har några kronor extra på kontot, men låt oss vara realistiska hur ofta är det så?

Henrik och Lucas sitter i soffan bredvid. Den lille dricker välling och den andra ser lite småmuppig ut som bara han kan göra när han ser på mig! Lite skäggig och dan för tillfället men får väl nöja mig med det. *flinar*

Har spenderat dagen med att städa bilen, hur fin som helst blev den så nu blir det ett rent nöje att åka till Jämtland på söndag tillsammans med Mattias och Sabina (Lucas och Henrik oxå såklart).

Tillbaka till det hela med att betala räkningar, varför har man sånna utgifter för? Jag måste se över min ekonomi, känner litegranna att jag kanske egentligen borde ha mer koll på mitt liv och min ekonomi innan jag tar in en andra part i både det första och det andra, men nu får jag gilla läget, bara se till att göra det bästa av det och kämpa vidare med sig själv som dominant självständig kvinna! *skrattar* Tragiskt men sant! Har märkt på mig själv att jag har otroligt svårt att släppa in någon i mina rutiner som jag skaffat det senaste året då jag bott själv varannan vecka då jag inte haft Lucas. Men försöka duger, man får prova som Lucas brukar säga och det stämmer ju! Vad händer om det inte fungerar? Jo man står på samma ruta som innan, det enda som ändrats är att man låtit en ny annan människa få en unik inblick i ens liv. Man har förhoppningsvis haft en massa kul, intimitet, kärlek innan det gick åt helvete. Ja missförstå mig inte nu, tror inte det kommer gå åt pipan mellan mig och Henrik, säger bara att det är tufft ibland.

Nu blir det lite tv, sängläggande och mys tror jag, om jag inte somnar först..

Dagens ord: Räkningar! Ett nödvändigt ont!



Inga kommentarer: