tisdag 3 juni 2008

Nyköping och bröllopsgalej

Sittandes i min säng med ångest över orken som inte finns där och ett dumt beslut taget igår. Ska nämligen jobba extra idag och igår när jag fick frågan lät det som en bra idé men i nuläget är jag nog benägen att tänka lite annorlunda. Det är fint väder ute och jag hade möjligheten att vara ledig... Men men.. En tusenlapp extra i fickan efter semestern gör ju inte ont direkt! Jobbar endast tre dagar till inklusive denna sedan påbörjar jag min första semester sedan 2003. Ska bli härligt.. Får se hur jag lägger upp den, men det blir nog kalasbra.. Skönt bara vetskapen av att få betald semester i 4 veckor tillsammans med min blivande sambo och Lucas (Lucas endast 2 veckor) Hur som helst ska det bli härligt.

Var i Nyköping i helgen! Där var jag en del av festligheterna när Jens och Christell blev Herr och Fru Ekberg. Det var jättetrevligt, aningens för trevligt kanske för kom inte i säng före 06.30 vilket jag fick sota för både idag och igår. Börjar man bli gammal månne? *skrattar* Det var roligt att få ytterligare en chans att lära känna Henriks vänner och göra bort sig lite, men tror jag höll mig i skinnet trots att jag höll låda allt som oftast. *flinar* Ja du som känner mig förstår precis hur jag menar!


Jag och min kärlek.. På "efterfest" vilket förklarar utseendet! *flinar*


Igår satt jag och läste Metro på tåget och läste då en av krönikörernas artikel. Hon bloggar nämligen precis som de flesta andra både kända och ickekända människor i Sverige. Hon skriver på ett sätt som inte många andra gör vilket är fashinerande men att använda könsord och svärord i varannan mening är för mig väldigt långt borta. Men tur att alla är olika! Kom då även att tänka på hur roligt det skulle vara rent ur experimentellt syfte att få skriva i någon tidning, just för att se hur reaktionerna blir, om det ens blir några. Jaja... haha... tankar kan man ju ha.

Nu ska jag snart in i duschen och göra mig klar för ännu en dags arbete.

Dagens ord: Bröllop är man kanske inte på ofta, men det är ofta en väldigt trevlig tillställning!



Inga kommentarer: