lördag 21 februari 2009

Inget anbud

SJ väljer att inte lägga något anbud på Västtrafik och därmed våra regionaltåg i Falköping och Nässjö. Detta fick vi reda på igår, för de som har nära till pension kom detta som ett väldigt tungt besked men för oss som ändå har 65 årig pensionsålder så gör det kanske inte så mycket skillnad, i alla fall inte i nuläget. Det är först december 2010 som avtalet kommer att träda i kraft och jag och mina kollegor i Falköping får byta uniform och gå under ett annat bolagsnamn. Jag som bara jobbat i två år kanske inte har så stora lojaliteter gentemot det företag som idag ratar oss och får oss att känna oss som ett bihang, men tankarna svindlar ändå lite när jag tänker på hur det kan bli i värsta eller bästa fall..
I bästa fall får vi helt enkelt en ny arbetsgivare och förhoppningsvis bättre i lön då SJ är en av de lägst avlönade inom branschen. I värsta fall är vi några stycken som står utan jobb om två år. Men än är det tidigt att spekulera i det hela.
Har haft överliggning i Vänersborg inatt, inga bekymmer där inte. Och ikväll blir det mys med Henrik för hela slanten, i nuläget känns det dock som om en tidig kväll skulle göra mig gott. Men den som lever får se. Imorgon blir det att övningsköra en del och göra iordning i vår klädkammare som numera liknas mest vid ett svart hål som sväljer allt man vill blunda för. Så nu ska det bli iordning därhemma.. Vi är på god väg att få det som vi vill ha det, så det känns underbart skönt, bara lite golvläggning så känns det bra sen... Då kan man med gott samvete fortsätta drömma om hus och framtiden.
Lucas är hos sin pappa, hoppas verkligen han får bli bättre nu.. Han har haft feber en stor del av veckan och jag har fått vara hemma för vård av barn (VAB)
Nej nu ska jag ta mig något att fylla magen med, som tycks göra precis tvärtemot vad jag vill att den gör.. Men men....
Dagens ord: Tant! Lika bra att förlika sig med tanken!

Inga kommentarer: