tisdag 24 februari 2009

Tolvskillingsoperan

Eller nej, jag vet inte.. Läste det precis på Blip.se när jag spelade Jeopardy så fick det bli rubrik då jag inte hade något bättre uppslag till detta syfte.

Sitter i Nässjö med en kollega vid datorn intill och känner mig ganska trött idag, och fortfarande omotiverad, undrar just när motivationen återigen flödar.

Ska väl lägga mig och vila en timma eller så här på "hotellet" men först får det bli lunch tror jag minsann!

Känner mig alltid lika tråkig.. Och inte bara det, vet att jag gått upp i vikt och är grymt besviken på mig själv för att jag låtit det bli så. Och så får man dåligt samvete och mår ännu sämre för att jag känner att jag måste lova mig själv att ta tag i mig själv. Vilket om det inte sker omeddelbart gör att jag mår ännu sämre med mig själv.. Känns inte som om jag känner igen mig själv längre! Hm.... *tänker och funderar* Hur blev jag sån här? Hur hamnade jag här? Och GI är ju en superbra metod, vet att den fungerar, men dock för att den ska fungera krävs ett visst mått av tålamod och motivering vilket tryter hos mig för tillfället! Så jag får väl helt enkelt fortsätta rulla mig fram genom livet det närmsta, och skämmas över mig själv och min dåliga karaktär och självdisciplin...

Nu ska jag och kollegan gå och kika på bokrean!


Dagens ord: Livet är fan inte rättvist, inte någon gång, någonstans!

Inga kommentarer: