måndag 23 februari 2009

näääää

Nu får det vara nog

Jaa det får det!


Har plockat i två timmar med kaoset i klädkammaren och jag ser ändå inte något ljus i slutet av tunneln! Fattar inte hur mycket saker som kan få plats på ett så litet utrymme. *förvånad* Och inte bara det, hur mycket "skräp" jag sparat. Handdukar, gardiner.. ja you name it and I've saved it.. Och nu ska detta ut, och det som inte ska ut vilket ändå är förvånande mycket ska in i det lilla utrymmet, strukturerat och klart. Och jag har svårt att visualisera hur det ska gå till. *funderar*

Jag som lovade Henrik att jag skulle ta hand om det idag. Men efter typ 8 påsar som ska kastas så har jag ingen vidare lust eller idé om hur det hela ska gå ihop. Henrik slutar om 4 minuter och är hemma om 30 och jag har ungefär 1,5-3 timmars arbete kvar beroende på vad som ska sparas och vart. Och hur jag hade tänkt klara det på de få minuter som är kvar är för mig en gåta. Stackars Henrik, han tog sig nog vatten över huvudet när han blev tillsammans med mig, om inte annat skulle det inte förvåna mig om han numera skulle vilja ha vatten över huvudet i alla fall.. Det hade nog jag funderat starkt på. *flinar*


Nej men fy vilken dålig människa jag är, måste göra något åt den här sparar mekanismen i mig samt min tidsoptimism. Men i rättvisans namn så är jag inte så tidsoptimistisk egentligen, jag har varit otrolig omotiverad idag och inte direkt spenderat tiden på något vidare effektivt sätt..

Nej nu får jag nog prova ringa älsklingen igen för att förbereda honom på en smärre chock när han knallar in genom dörren, om han nu kommer in genom den.



Inga kommentarer: