lördag 14 juli 2007

Hotell är nice!

Sitter på Hotell Royal i centrala Göteborg! Skönt! Sitter nerbäddad i sänge och ska checka ut om en timma! Börjar jobba 23.35 igen! Ska bli kul! Denna dagen har varit spännande!

Det hela börjar med att Lotta på turfördelningen ringde mig igår och säger att jag ska få åka på äventyr imorgon! Till Varberg för det var Wings and wheels mässa.. massa raggare!
Jag säger såklart att jag kan sen tar hon upp ett helt sammelsurium av tågnummer, tider städer och pass och arbetandesträckor! Blev nästan avskräckt där ett tag, men så tänkte jag att inget skrämmer mig så jag kör på!

Så blev jag skjutad till Falköping i förmiddags av en toppenkompis o hans två små lintottar, skönt att slippa tänka på att titta mer tågtider o så.. Kommer till Falköping och ser då en Regina som stått stilla i en kvart ungefär! Varningsflaggan vajjar en kort stund, och då kommer utropet.. Datafel så tågtrafiken är stillastående! Kul, tänker jag! Min vanliga tur! Men idag hade jag tur! Det kom igång en stund innan mitt tåg kommer inrullandes 10 minuter försenat!

Sitter i första klass ner till Herrljunga, skönt att sitta där på InterCity tåget, på väg till första klass vagnen går jag igenom två andra klass vagnar, snubblar över ben och diverse väskor! Jisses vad folk det är tänker jag! Så frågar jag den söta tösen till tågvärd vart hon vill ha mig o hon säger till mig att nästa vagn passar alldeles utmärkt! Fortsätter sick-sacka igenom vagnen, öppnar dörren och ett lugn sprider sig i sinnet! 3 personer sitter i vagnen innan mig!

Dagens ord: Slappa är underskattat och hotell är skönt!

Inga kommentarer: