tisdag 6 maj 2008

Lite lättare

Allt känns lite lättare när man fått sova lite. Då har man plötsligt energi att se saker på annat sätt och ta sig an det som kanske varit tyngre innan. Vaknade idag och mådde bättre! Bättre men inte helt bra. Finns vissa saker som måste ordnas först som bygger upp en mur av oro och gör mig mer lättirriterad och svår att tas med. Men snart så! Snart är jag på topp igen!

Har börjat dagen med ett telefonsamtal till älsklingen som är i full gång med arbete redan och efter det gick jag upp och satte igång en maskin tvätt och diskade babysaker och amningspump som ska tas med till Sandra Söt sen när jag ska hälsa på lilla familjen för första gången. För övrigt ska jag hinna till tandläkaren före det och det är ju inget som någon ser fram emot precis. Men snart färdig där så då blir det kalas förstår du. Hel och ren det är jag det! *flinar*

Vad händer mer idag då? Jo ska väl försöka städa lite vilket är ett akut måste, får hem båda killarna på fredag och då är det superskönt att slippa tänka på damm, tvätt och diverse andra hushållsgöromål som man gärna slipper då man bara vill njuta av sällskapet. Laga mat dock det är härligt och roligt så det gör jag gärna, vilket påminner mig om att jag borde handla lite också. Var sak har sin tid.

Nej.. nu blir det att äta frukost så jag hinner med de sedvanliga två omgångar med tanborste och munskölj före tandläkaren.

Dagens ord: Försök ändra tankebana ibland, det kan underlätta

Inga kommentarer: