söndag 18 november 2007

Jour.... typ

Söndag!
Gick upp fyra efter att ha kommit i säng strax före ett.. Ringer taxi för att ta mig till stationen! Kommer på att det kan vara bra att kolla om tåget som ska ta mig till Falköping går på helgen och inte bara på veckodagar.. Till min fasa går det inte! Vad gör jag nu? Kollar om min tur som jag ska ha idag går på söndagar.. NEJ den går bara måndag-fredag.. Jag ringer och avbokar taxin och ringer sedan till turfördelningen.. Blir omdirigerad och får prata med en trevlig tjej som heter Susanne.. Hon tittar i sina papper och hittar inte mig någonstans, så jag är inte aktuell för att jobba på tåget idag.. Vi bestämmer att jag ska sitta jour.. 9-17.. Hon ringer upp senare när jag hunnit hem och lägga mig igen.. Hon säger att jag inte är med i ett tredje program heller och att den turen jag varit skrive
n på inte går idag.. *pustar* Så hon skriver mig på jour 05-17 så jag får mina timmar iaf.. Och så säger hon att jag kan göra vad jag vill för saknas det någon så ringer dom! Jaha.. så en tidig morgon, och en söndag helt till spillo!

Var för övrigt på bio igår! Det var nice... Längesen jag var på bio.. Gick på Heartbreak Kid med en trevlig kille! Det var skoj.. Filmen var rolig, iaf första halvan.. Sen var den ju tragisk på många sätt oxå! Vilket kanske var mindre uppfriskande men den funkade helt klart!

Vet inte vad jag ska ta mig för att göra nu! Antingen lägger jag mig igen en stund, eller så gör jag något att äta och försöker städa lite.. Känns så märkligt att bara sitta hemma.. så jag har ju typ skuldkänslor för det!



Jo just de! Var ju o åt mat med en ny bekantskap igår.. det var supertrevligt.. Lika trevligt som man kunde trott att det skulle vara.. Det var en glad överraskning!

Nä nu går jag från datorn iaf.. Datorn börjar kännas mer som ett nödvändigt ont än en vän för tillfället.. *funderar* Undrar varför? Inget har ju ändrats? Fast det kanske är just det som är felet!?

Dagens ord: Lurar du andra eller bara dig själv?



Inga kommentarer: