fredag 21 december 2007

Ack o ve en fredag med teve!

Fredag idag! Och dagen började således att jag steg upp ur sängen vid 04,15 på Scandic Hotel Billingen rum 646.. Knatade ner till receptionen och lämnade där in nyckelkortet och traskade vidare mot stationen.. Där sitter Arne Isaksson (förare) och ska göra sin sista tur för SJ.. Han ska börja på ett annat bolag nämligen! Jag jobbar mig ner till Falköping där jag slutar! Morsar lite på kollegorna och får höra att Mikael är så söt och kan tänka sig ta min julafton om jag inte blir av med den.. *så glad över mina söta kollegor* Åker tjänstetåg upp till Skövde där jag återigen står på perrongen vid 05,50 och cyklar hem o är hemma vid 06,10..

Pratar lite med herr Söt och betalar in lite räkningar och lägger mig sedan o sover en timma.. Varpå Sandra söt skickar mess o ringer o vill umgåsa lite före våran vandring på klappjakt i stan.. Klart skriver jag.. Ser mitt dilemma och får sedan kontakt med den person som det senaste lyst upp de dimmiga dagarna med varma ord och skratt. Pratar i telefon en stund samtidigt som jag gör mig sötare och knallar ut genom dörren med destination Casa del Sandra men den ändras snabbt till busshållplatsen där vi möts vid 09,35.

Skafferiet.. Sandra leker med negerbollen (no offence intended)

Väl av bussen knallar vi in mot Skövdes centrum.. Dags att ta sig an folkhets, julmusik och trängsel.. Och därtill göra det med ett leende och en gravid kompis.. *flinar* Vi stöter på
Kevin (gammal klasskompis) som rasat i vikt och det strålar om honom.. Snällare kille är svårt att hitta.. (Jag vet Henrik du är bäst ;-) )

Vi kilar runt på stan.. Springer på Johan några gånger.. Handlar div klappar och fikar på Skafferiet.. Myspys.. Älskar dig vännen.. Never a dull moment with you! Pöss..

När klockan är lite efter ett ringer Sandra söt sin bror (Johan) och vi möter honom och går till hans bil... Vi är inte helt klara men har ju en dag imorgon me! hihi.. Vi åker till Lidl där vi ska möta deras mor och Lucas.. Åh mitt hjärta kommer hem! Vi pratar en stund och sätter oss sedan i Volvon och rullar mot Grönavägen! Lucas hjälper mig med kassarna jag shoppat och så är vi hemma! Vi sätter på Hitta Nemo och äter muffins och dricker te!


Nu när klockan hunnit bli sex så sover min slagna hjälte i soffan och jag sitter här och är komplett slut! *pustar* Vilken lååång dag! Men imorgon vänder det och det blir ljusare igen! Midvintersolståndet!

Nu väntar jag på att få prata lite med Herr Söt och sen blir det nog dusch och tidig sänggång tror jag minsann!

Fick reda på att jag faktiskt får ledigt på julafton idag.. Inte en dag för tidigt.. O så fick jag lön idag samt provision på sålda biljetter under året.. *glad*

Jag: - Åh vad tråkigt allt folk är!
Mannen 65: -Jaha ja.. Men då går jag då!
Jag: *ler*
Jag: - Nej men du är ju ett undantag det är alla andra som är tråkiga!
Mannen 65: *skrattar och kilar vidare*

Hahaha.. hysteriskt roligt, du skulle varit med! *flinar*

Dagens ord: Är du dig själv behöver du aldrig skämmas!


Inga kommentarer: