onsdag 19 december 2007

Paradox

Tydligen så kan det så vara att jag inte är ensam om att vara paradoxal och något sånär missförstådd! Det tycks vara så att alla kan vara det mer eller mindre under kortare stunder här i livet i alla fall.

Pratat med Lucas pappa idag redan. Och klockan är strax efter åtta bara! Lucas hade kräkts i bilen på väg till dagis så Johan skulle ta med honom hem igen. Johan jobbar nämligen natt denna veckan och behöver sova o hans nya stackars tjej är med bulle så hon tycks tydligen inte vara kapabel till något, iaf i somligas ögon.. Men ska inte lägga mig i! Inte mina bekymmer, har nog av egna sådana!



Är trött.. Men vill göra något.. Men orkar inte
Hur fungerar det egentligen? Kan inte ens lista ut om det är i huvud eller kropp som jag är trött! Tror det är i huvudet och det tar ut sin beskärda del i kroppslig utmattning! Har lite ont i kroppen.. Och i hjärtat då min kära o-turfördelning inte gjort något för att jag ska kunna umgås med min son på julafton som jag önskat. Måste reda ut detta idag, måste måste måste! *tänker*

Det är redan onsdag! Shit vad fort tiden går! Vet inte ens om jag har sådär roligt som man borde ha för att tiden ska ta till flykt i den takt den gör men rör sig gör den ändå! Känns som det just nu är jobb, jobb och mer jobb. Både på jobbet och hemma! Inget kommer enkelt, det är iaf mitt livs historia!

En positiv sak dock.. Jag börjar reda ut begreppen med vem jag är! Det är betryggande att inse saker om sig själv! Man finner ett inre lugn i en tillvaro som ibland kan vara mer än kaotisk. Har mått bra så väldigt länge nu.. Tack för det söt för du ser till att varje dag får lite stjärnglans och guldkant.. Men idag är det inte riktigt så! Pratade med dig igår om att jag kan gå ner mig! Och så är det idag!

Idag är en dag för att krypa in i sig själv, fundera, tänka, vara! ENSAM!?

Nä funderar på att ta en sväng till gymmet! Ja då kanske blodet kommer i rörelse och tänder glimten i ögat igen! Så får det bli!

Dagens ord: Ransaka dig själv! Utan att ta kål på dig och gräva ner dig!

Inga kommentarer: