onsdag 30 januari 2008

It hurts

Aj aj aj!
Ont!

Vet inte vad det är jag gjort men ont har jag! Har någon form av låsning/sträckning/muskelont/eller bara ont rätt o slätt i ryggen! Inte kul alls! Är sjukanmäld från jobbet idag så sitter här på arslet och beklagar mig för tillfället i min blog! Oh Joy!!!
Wooooaaaa.... vilken min? Hm..


Stackars de få läsare som faktiskt någotsånär frekvent besöker min sida för att läsa lite om mitt liv så skriver jag bara en massa sentimentalt dravel och beklaganden! *skrattar* Skärpning nu Fröken Malin.

Har varit ännu en gång till "storstaden" Nyköping och lilla bygden Tystberga! Träffat Henrik och hans mamma.. Bara över en dag.. Men vi hann med massa mys för det och det var välbehövligt och trevligt!

Henrik vid fikat! Märklig min men såå söt ändå!


Älskar honom!
(för sentimentalt jag vet)

Blivit bjuden på ett års kalas (för att särskriva lite) på lördag! Lilla Ellen fyller år och ska ha kalas med tårta och grejjor.. Jag och Lucas ska dit.. Myspys...

Är jag för social? Kan det vara skadligt för mig? Har inte varit det ännu men tänk om det kommer en situation som jag inte är Herre över! *funderar* Kan jag då sätta mig i klistret? Igår när jag satt på tåget hem från Flemingsberg (där jag förövrigt haft en liten mellanlandning) så satt jag bredvid en man i dryga fyrtioårsåldern.. Han plockade ner sin laptop och började prata om dittan och dattan! Det slutade med att vi pratade och allt möjligt på färden mot Skövde.. och hela vägen dessutom.. Fick reda på en hel del om honom och hans jobb och vi pratade om allt från nätdejting till mobiltelefoner och tåg! Jadu.. Men det fick tiden att gå iaf!

... men såhär i efterhand funderar man på vad min sociala ådra kan leda mig till för onyttigheter och märkliga situationer.. Har inte rest en gång till Nyköping eller hem utan att pratat med någon! Hm... Tänk om man blir förgiftad eller bortrövad.. * da da da daaaaa, gör mitt eget soundtrack* Nej men seriöst.. Man kanske skulle ta och bli lite orolig över sig själv? Eller iaf fundera på hur man är funtad egentligen! Men själv tycker jag faktiskt det är rätt så häftigt! Jag menar, tänk att under två timmar som fallet var igår så får jag dela en del av hans liv! Får höra en massa så många andra aldrig kommer få höra, och får en chans att lära känna en människa som man bara av en slump blivit placerad bredvid av en dator! Man kan likagärna ta tillvara på den situationen.. Eller? Och tänk om man skulle finna en vän för livet någongång?

Nu ska jag göra mig ännu en kopp te! Ta och förgifta mig lite mer och sedan slå mig ner i soffan och fundera över hur jag ska få hemmet att se ut som jag vill ha det!

Dagens ord: Bjud av dig själv! Du kan bli överraskad när livet och dina medmänniskor börjar göra detsamma!




Inga kommentarer: