söndag 27 januari 2008

Me vs ME

Trött!


Jobbat idag! Det gick helt ok men det var inte den vanliga jag som jobbade! Vet inte vad det var som gjorde att jag var annorlunda! Jo jag vet att jag såg annorlunda ut! Jag såg så proper ut så, hade högklackat och kavajen på mig i dag till och med! Det är ju lördag eller åtminstone så var det lördag!

Pratade en del med min söta kärlek i förmiddags sen åkte jag in till stan och spenderade mina surt förvärvade slantar på saker jag faktiskt behövde... Ett lyft till badrummet vart det och ett par skor som jag så länge behövt! Bra Malin! *wiiieeee*

Sen åkte jag hem, åt, och sprang sen iväg till bussen och började jobba 15,32 mot Göteborg. Mysig förare och lite ordinärt folk på tåget. Denna resan mot Göteborg känndes på något sätt längre än de tidigare, men det gick bra ändå! Nere i Göteborg 16,55 två minuter innan beräknad ankomsttid. *härligt jobbat*


Slänger in min väska i ett skåp lämpat för sådant, vrider om låset, hoppar på en man med uniform och frågar om vägen till bion. Han förklarar lite kort och frågar en kollega till som förklarar vidare. Biografen låg där jag trodde. Springer på toaletten en snabbis, ruffsar till håret och beger mig mot Skånegatan och Bergakungens sal eller vad sjutton de kallade sin filmstad där. VIP.. det är jag det! Går upp för trappan, kommer in i en lounge där man kan köpa dricka i baren, pratar lite med värdinnan innanför dörren hämtar min dricka och mina popcorn (Very Important Popcorn) som ingår i biljettpriset och går in i salongen! Lite drygt 40 skinfåtöljer breder ut sig framför duken och jag slår mig ner på stol nummer 23.. Filmen börjar! Da da da da da daaaaaaa... I am Legend.. Mycket bra film! Har aldrig varit på bio själv förut, men det funkar ju faktiskt! hihi


Går tillbaka till orderrummet i Götet och hämtar väskan, pratar med älskling i telefon, han ska börja jobba när som helst så det blir inte så länge jag får höra hans röst. Går till mitt tåg som står på spår nr 4, gör det jag ska och pratar lite med resenärerna när de kliver på!

Jobbar!


Skövde når vi vid 21,25 ännu en gång någon minut före beräknad ankomst tid.. Massa halvfulla ungdomar hade fyllt mitt tåg med glädje, frågor och skratt.. Härligt med olika sorters människor! Det är det som är charmen med att jobba så som jag gör!

Hemma i lugnet vid 22 ca..


Sätter på lite musik och är sugen på att gå ut! Det suget försvinner dock när jag börjar plocka med sakerna jag handlade tidigare idag och det slutar med att jag sätter igång att klistra på kakeldekorationer i badrummet! *flinar* Bra att göra en lördagnatt!

Har pratat några kortisar med sötnosen.. Han är underbar.. Han lever på sina känslor och tankar och det får mig att bli trygg! Han kan inte hyckla med den han är och det är en alldeles speciell och underbar vetskap!
Du är underbar! Jag är din!

Funderat lite över min blogg och de inlägg jag gjort det senaste! De kanske inte varit så själfulla och avslöjande som tidigare men så har jag funnit någon jag delar mina tankar och känslor med hej vilt så lite av tjusningen med min blogg har kanske börjat svikta lite! Men den kommer nog snart på fötter igen!

Jag har tänkt på en sak!

Snygg? Nej kanske inte!
Sexig? Ja vem vet?
Singel? Definitivt inte!

Allt är i ögat på den som betraktar. Alla ser saker olika och jag ser i andra det som du kanske missar eller väljer att bortse ifrån. Ser jag mig själv numera skulle jag vilja beskriva mig som snygg? Ja definitivt, ibland iaf!
Sexig? Ja självmedvetenhet är grymt sexigt!
Sen är jag så mycket mer än det! Många tjejer tror att det som är viktigt är det yttre! Men finns det något som är sexigare än ett välskrivet brev fyllt med laddade ord och känslor? Finns det något snyggare än en utstrålning som får rummet att fyllas av ljus trots att personen i sig ser alldaglig och inte vidare läcker ut? Jag tror att det är var och ens unika och speciella sidor som har potentialen (hur fanken det nu stavas) att förändra världen och för att man ska komma så långt måste människor komma över sig själva! Livet blir inte roligare än man gör sig! Inte det!!! Visst du kan försöka göra livet roligt, du får anstränga dig som satan utan att komma vidare långt.. Börja med dig själv! Bjud på dig själv och låt vänner och okända skratta med dig, gråta med dig, gräla med dig, hata dig.. Du kan aldrig påverka vad någon i slutändan tycker om dig.. Det är var och ens egna rätt att bilda sig en uppfattning om vem du är!

Jag är STARK, VACKER, SMART, ROLIG, SÖT, SEXIG..... mm
Jag är allt jag vill vara.. jag är allt... jag är jag!

Dagens ord: Tänk inte för mycket!



Inga kommentarer: