tisdag 15 januari 2008

Över

Helgen är över!

Jag sitter återigen på min stol framför datorn hemma i Skövde! Helgen gick alldeles för fort! Men så är det när man har roligt antar jag!

Saknar Henrik redan! Men det enda som är jobbigt med att sakna honom är att jag inte vet när jag får se honom igen! På fredag kommer ju min lilla älskling hem igen så då mattas den saknaden något men ekar fortfarande i hjärtat!

När ses vi igen?


Började helgen med att jobba i lördags sen bar det av mot Nyköping.. Bara det att när jag tittar på biljetten ser jag att jag fått en biljett bokad för den 13:e inte den 12:e som det faktiskt var i lördags.. Blir att ringa Henrik först, sen blir det att ringa tågvärden på tåget till Katrineholm.. Vi kommer senare på att det inte går någon buss från Katrineholm till Nyköping så sent en lördag så jag fjäskar lite till så jag får åka med till Södertälje Syd istället.. Det får jag såklart.. Henrik tänker hämta mig där.. Ber honom kolla tåg mellan Södertälje och Nyköping och det går ju faktiskt ett.. Så jag ringer den tågvärden och får åka med där med! Vilken tur man har ibland! *Plötsligt händer det*

Sitter en halvtimma i Södertälje och väntar på nästa tåg.. Pratar med en halvfull gubbe som tydligen sprungit 400m häck i Skövde 1981! *flinar*


Anländer i Nyköping vid 18,42 där Henrik möter upp mig och jag får världens varmaste kram!

Vi åker till Tystberga där hans föräldrar huserar.. Väntar där på Fredrik o Janni som ska göra oss sällskap på bio om en stund.. Dom kommer senare än vi tänkt men vi kommer fram i tid.. Skrattar på vägen åt Botkyrkas fina slogan.. *Långt ifrån lagom* Hur tänkte dom då? *asgarvar*


Anländer till biostaden och hämtar ut biljetter och slår oss ner på tionde raden och börjar titta på filmen! Myspys att få sitta nära någon man tycker om i mörkret! Filmen var väl underhållande men många saker med den är under all kritik.. National Treasure 2 eller vad den heter.. Men den funkade ju att kolla på iaf! =)


Kommer tillbaka till Tystberga vid midnatt ungefär, tar oss en kopp te och lägger oss! Vaknar tidigt på söndagsmorgonen någon gång runt sex och sätter igång en film! Myser massor till filmen och går sedan ner för frukost! Hans föräldrar beger sig in till stan och vi blir själva, får instruktioner om att vi ska äta köttfärssås o spagetti och att Henrik ska visa sin kokkonst! *ler* det slutar ju med att det är jag som står o grejjar med hjälp av herr Söt.. Men jag gillar det ändå!

Stendörrens Naturreservat

Vi åker till Stendörrens Naturreservat och tittar.. Hoppar runt på hala klippor och njuter av varandra och vädret! Åker tillbaka och gör lunch.. Myser fram till det att hans föräldrar kommer hem igen då det är dags att bege sig mot El Stockholmo och Mikael och Jane för att fira Mikael som fyllt år! Sitter bak i bilen och Henrik lyckans slummra mot min axel i en kvart eller liknande!

Framme sätter vi oss för att bli bjudna på cider och smörgåstårta.. Toppengott.. Och vilken härlig familj både Henrik och Jane har.. Jane har en syster som är rapp i käften och hennes kille är likadan om än mindre knivskarp i hans yttranden.. Ändock roligt så tiden går fort! Det blir kväll och vi åker tillbaka till Tystberga där vi slänger igång ytterligare en film och myser massor än en gång.. =)

Måndag! Dagen jag ska åka hem! *ledsen* Vi vaknar till någon gång på morgonen och sover lite till i varandras armar! Vi går upp vid nio någon gång och kollar klart på filmen Henrik nästan somnade till kvällen innan! Vi går ner och pratar med hans mor innan vi skjutsar in henne till stan.. Henrik gör ett ärende och sedan tar vi en promenad ut på piren.. Härligt att bara få knalla lite med någon man tycker så mycket om! *gladast*

Piren! Nyköping i horisonten!

Vi pratar en massa.. Sedan sätter vi oss i bilen med destinaion ICA för att inhandla div ingredienser till kycklinsallad ala Malin.. På vägen visar Henrik vart hans lägenhet är.. Den som han flyttar till i början av februari! Ser ju trevligt ut! =)

Sen blir det hem att göra lunch mysa och börja titta på en film som vi knappt hinner klart med.. Därimellan hinner vi duscha och retas lite! (alltid kul)

Vid halv sju börjar vi göra oss iordning och åker in till Nyköping igen! Dags för mig att åka hem!

Vi pussas o kramas lite! Det knyter sig i bröstet när han vinkar till mig och snart befinner jag mig på väg mot Katrineholm i buss 790.

Väl framme i Katrineholm så märker jag att tåget jag ska åka med är försenat.. Det slutar med att det kommer hela en timme sent.. *pustar* Nu hinner jag inte med bussen till Hentorp.. Pratar med tågvärden.. Hon är inte vidare trevlig eller hjälpsam.. I Skövde vid 23,15 ca märker jag att två resenärer blir ifrånåkta av samma tåg jag precis klivit av.. Men går vidare i livet uppför rulltrappan.. Ringer taxi och ställer mig vid taxiplatsen..

De två resenärerna kommer och frågar hur mycket det kostar att åka till Göteborg.. Föraren svarar 2500-3000:- får ni räkna med! Jag hjälper dom! Talar om att jag är tågvärd och ringer vår HelpDesk och får en taxi fixad åt resenärern! *snälla jag* Det blir den taxin jag beställt! Så jag åker ändå på SJ´s räkning hem! Väl hemma blir det att borsta bissingarna och hoppa i säng efter ett godnatt samtal med Henrik (obligatoriskt)!

Nu saknar jag honom! Men vet vart jag har honom! I mitt bröst! Där får han stanna så länge han vill!

Dagens ord: Kan det vara för bra för att vara sant eller förtjänar jag detta?



Inga kommentarer: