tisdag 1 januari 2008

New Year and fresh beginnings!

Nytt år nya vänner, kärlek och möjligheter!


Jag på väg på äventyr sittandes i Katrineholm

Varit i Nyköping hos Herr Söt och firat in det nya året med honom och hans vänner! Det måste stämma att man blir som man umgås för hans vänner verkar vara härliga och varma människor så Henrik måste smittat av sig! *flinar*

Är supertrött när jag sitter här och funderar på om jag ska redogöra för mitt besök i Nyköping eller om jag ska vänta med det till ett mer lämpat tillfälle.. Men jag tar det nu!

Åker vid kvart i tio ifrån Skövde, byter från tåg till buss i Katrineholm.. Åker igenom ett lanskap fullt av åkrar och småsamhällen...

Mellan Katrineholm och Nyköping, ja du ser!

Funderar på vart det är någonstans jag är på väg och försöker hinna med att läsa lite i min bok innan jag kliver av bussen.. I Nyköping möter Henrik mig vid bussen.. jag får en värmande kram och en puss i den snötäckta staden. Vi går till hans bror där vi ska spendera natten senare.. När vi hejjat färdigt på varandra så åker vi till hans föräldrar i Tystberga.. (stavning?) och ska äta köttfärssås och spagetti..
Herr Söt!

Hans bror och tjej är oxå där och vi sitter allihopa runt köksbordet och gottar oss.. Härlig familj har han denna killen! Efter någon timma är det dags att dra sig till hans bror igen där vi ska göra oss iordning för att gå till deras vänner och fira in det nya året..

Vi gör oss iordning och går till vännerna där redan några samlats, men långt ifrån alla då vi kommer att bli 21 st.. de har dukat jättefint och maten börjar plockas fram. Otroligt vilken mängd mat.. Men den var omtyckt av alla iaf.. Det var supergott.. Lite kallskuret o sallader av diverse olika sorter. Vi äter gott, dricker gott o skålar o minglar.

Syns dåligt men fr v Natalie Janni Fredrik

Vi leker en lek som heter Mafia och efter det blir det fyrverkerier och tolvslag.. Trevligt så! Ja o Herr Söt följer hans vän för att hämta sin tjej och vi blir borta ett tag.. Vi kommer tillbaka till festligheterna för att se att de sjunger karaoke o Buzz.... Skoj värre!

Jens och Daniel

Vi går till slut hemåt vid fem tiden.. Håller handen och babblar om allt mellan himmel och jord.. Myspys! Vi somnar väl vid sju och vaknar igen vid halv elva.. Äter lite frukost.. Myser och så är det helt plötsligt eftermiddag och dags att börja röra på sig igen.. Hälsar på hans föräldrar en gång till sen bär det av mot Stockholm och hans andra bror och hans tjej.. Sitter där i någon timma och sen in till Centralen vid halv sex för att jag ska åka hem..

Tåget är nästan en halvtimma sent in till Skövde och jag får vänta en halvtimma på buss men vad gör det? Hem kommer jag för egen maskin iaf!

Nu sitter jag här o lyssnar på The Fray och är supertrött.. Ska lägga mig och sova snart för att gå upp vid halv nio och sedan jobba 10-18

Henrik.... Du är min! *flinar*

Dagens ord: Nackont kan ha flera bakomliggande orsaker!



Inga kommentarer: