måndag 7 januari 2008

Värme och trygghet!

Vilken helg! Säger bara det, vilken helg!

Började redan i fredags då jag var ledig, städade lägenheten och till och med skurade, hör och häpna. *flinar* Vid sextiden så kom Lucas, och Johan stannade och pratade lite om honom och framtiden i stort sett, inget nytt yttrades så det bordlades till ett senare tillfälle ytterligare en gång.. Sen vid 19,30 kom Herr Söt för tredje gången till Skövde och till mig(oss)!


Vi blev bjudna till mina föräldrar på hembakad pizza och badtunnebad.. Några glas vin blev det oxå och vi kom åter till mig vid 23 tiden.. Lucas somnade som en stock och jag o Henrik kollade på film tror jag.. *Doris, skrattar*

I lördags sen blev det grilla korv på Billingen. Åh vad det var mysigt att stå i snön och elda, takterna sitter fortfarande i för jag klarade iaf att göra upp eld vädret till trots.. Vi var väl där en 1,5 timma ungefär sen var det hem och mysa i soffan och få upp värmen lite, en dusch senare var vi på väg till Daniel o Karolina där vi fick hembakade Semlor och te.. Trevligt värre! De skulle på bio så de följde med hem, Lucas han somnade i bilen och Henrik bar in honom och han fortsätter sova som den lilla trygga kille han är! Jag gör mat ( VGM = Världens Godaste Mat) vilket tycks vara uppskattat av alla.. Sedan åker Daniel o Karolina till bion och vi blir själva jag o Herr Söt.. Jag får en utlovad massage, det gjorde faktiskt inte ont, eller så är det jag som har hög smärttröskel *ler* Men han var duktig på det han gjorde iaf.. Och det var första gången jag fått massage så det var nice.. Nu ska jag bara uppehålla min del av vadet så blir det bra! *ler generat*


I söndags blev det pulkaåkning i Bananbacken och en och annan snöboll kastad.. Jag och Lucas gjorde dessutom ett snötroll.. Jättesöt blev han.. Snötrollet alltså! Lucas är ju alltid söt!

Sen blev det två filmer och lite söndagsmys i soffan.. På kvällen blev det en promenix med Lucas i pulka.. Han somnade och sov nästan hela vägen.. Han sover fortfarande när jag bär in pulkan i hallen.. Tar av honom kläderna och lägger honom i sängen där han fortsätter sova.. Jag och Henrik tar vara på ensamtiden som blir och kikar på 300 *ler* Så bra film! Lucas vaknar till och vi lägger oss när filmen är slut!


På morgonen idag var det tidig uppgång, klockan 04,30 för min del! Mamma skulle komma hit vid fem för att ta Lucas till dagis och Henrik skulle åka hela vägen till Stockholm och börja skolan där vid 09,00.. Han hann nog tror jag till och med, och innan dess skjutsade han mig ner till station.. Jag slutade vid halv nio idag.. haha.. jaja så kan det gå när turfördelningen inte har en aning om vad dom håller på med.. Men det kan ju bara bli bättre för sämre finns det inte en möjlighet att det kan bli!

Saknar Henrik, helt ärligt!

Han är en helt unik och otrolig människa som jag är grymt imponerad av och som gör min dag varmare och gör min framtid ljusare!

Nu blir det mer mys med Lucas, tror det får bli i form av ett bad! Åh.. skönt!

Dagens ord: Bejaka dig själv, det är enda sättet att riktigt ta andra till dig!





Inga kommentarer: