söndag 24 februari 2008

112

Vilken natt!

Det börjar helt oskuldsfullt med ett tåg ner till Göteborg med få resenärer en smickrande äldre man (läs närmare 70 år) och mindre att göra än någonsin, eller så känndes det bara så eftersom jag hade lust för en massa stim och stojj!

Kommer till Göteborg 23.02 som beräknat, går upp på orderkontoret och spelar lite Couronne med min darling och tar mig en Cafe au lait och slappnar av lite! Inget märkvärdigt alls!

Går ner till spår 7 varifrån vi ska avgå vid 00.32 och kikar biljetterna innan resenärerna går på tåget, de två väktarna vi har med oss har inte vidare mycket att göra mer än att stå bredvid och se viktiga ut! Malin och jag pratar lite smått och hon gör avgång och vi åker!


Vi sätter oss i bakhytten upp till Alingsås och pratar om allt möjligt, bland annat om hur larviga vi är när det gäller att få för sig saker vid märkliga tillfällen och faktiskt ta tag i det och helt abrupt bara börja möblera om eller måla eller liknande! *skrattar* Vi konstaterar även att hon, jag och Malin i Nässjö alla har en pojkvän/man som heter HENRIK! Haha det är ju så man kan småle! *småleer* =)Jag före hårfärgning! Var iofs inte dum färg det heller! Hm..

Sen ringer Micke ifrån förarkupen och säger åt oss att komma fram så det gör vi efter avgång i Alingsås! Vi pratar om nya uniformen och lite reglemente! Inte jättekul men rätt så intressant iaf!


Vi kommer till Skövde i tid och när vi spärrar upp främre dörren där alla ska gå av så kommer väktaren fram till mig och talar om att en tjej har segnat ner och fått insulinchock och eventuellt epilepsi.. Tror det bara var insulinet (vadå väktare är väl inte läkare?) haha.. Hennes kompis har iaf ringt ambulans som ska komma! Tio minuter senare och div manöver med förflyttning av lealös tjej så får jag ringa 112 för att ta reda på vart vår ambulans tagit vägen! Jag få beskedet att den ska vara framme! Jag går till framsidan av stationshuset och ser den borta vid landsortsbussarna.. Säger till tjejen i luren att hon måste tala om för dom att det är andra sidan vid taxin dom ska vara vilket hon gör och dom kommer! Jag o föraren vinkar dom till oss och ambulerande personalen kommer in och hjälper tjejen.. Hon ligger vid detta laget på golvet och stöter då och då fram klagande ljud.. Malin kommer och försäkrar sig om att allt är OK och säger därefter till mig att det är helt Ok om jag vill gå hem! Vilket jag gör!

Ringer älskling när jag står och väntar på taxin.. Står några män bredvid och en taxi kommer, männen ska oxå till Hentorp så vi delar taxi, och jag slipper betala! Vilken röta! *ler*

Får meddelande av min darling att jag ska ringa när jag kommer hem vilket jag gör! Han är strålande varm som en sol trots att jag ringer och väcker honom mitt i natten bara för att prata av mig lite om händelserna jag varit med om ikväll. Han låter glad, han gör mig glad!

Älskar dig min darling!
Jag efter hårfärgningen! Va tycks?


Nu är det dag att sova!
Har färgat håret idag me! Schysst blev det! O så har jag möblerat om i Lucas rum, det blev bra det med! Duktiga jag! *klappar på axeln*

Nu blir det sängen!

Dagens ord: Krissituation? Lung som en filbunke! =)

1 kommentar:

Anonym sa...

Älskar dig!!! Och så mmåste jag j säga att du är riktigt schysst i din nya frisyr och färg=) hihi puss puss