lördag 23 februari 2008

Ombyte förnöjjer!

Kliar i håret eller ja massan som man för tillfället får kalla för hår! Färgar det, igen! Får se vad det blir den här gången!

Jag tänkte på en sak! Det är nästan kusligt!

Pratade med en av mina absolut sötaste vänner (ytligen då alltså) igårkväll! Hon verkar ha lite dåligt självförtroende! Det märkliga är då att jag som ibland har svackor precis som alla andra och mår skit och trycker ner mig själv finner mig då sittandes här och ger henne råd och tips.. Jag? Är jag skenhelig då? Eller är jag precis rätt person att ge henne råd eftersom jag vet hur det är?

Å andra sidan har jag lite erfarenheter som ger mig rätten att ge andra råd utan att för den sakens skulll lägga mig i deras liv och äventyr! Jag ger råd när jag blir rådfrågad, det är ytterst sällan jag hoppar på någon och prackar på dom mina tankar! Kan väl iofs hända det oxå, men som sagt ytterst sällan!

Det är märkligt! Jag menar den här tjejen då! Hur söt som helst, hon bryr sig om folk och finns där när de behöver henne! Visst hon har inte haft det lätt många gånger, men hon har många omkring sig och i sitt liv som älskar henne och skulle gå över eld för henne! Men så går hon kanske upp några kilo i vikt och plötsligt svajjar självförtroendet igen! Det är absolut inte där det sitter!! Jag lovar! Och nej, trots vad du än må tro så är det inte mig själv jag skriver om. Jag har faktistk vänner, även om dom är få, men dom är naggande goda ändå!

Nu är det snart dags att skölja ur håret!

Jaja.. Jag förstår det bara inte! Hon som alltid varit så söt och go, och fortsätter vara det! Jag fattar inte vart det dåliga självförtroendet kommer ifrån! Vännen du är UNDERBAR bara så du vet! Finns inget i världen som ska få trycka ner dig, och allra minst du själv!

Dagens ord: Ombyte förnöjjer, både på blogen och i håret! ;-)




Inga kommentarer: