torsdag 21 februari 2008

Ynklig!

Ja det är nog det ordet som beskriver bäst hur jag känner mig just nu!
YNKLIG!

Har superduperont i magen och vet inte om det kommer av att jag ätit något kasst eller om det är så att jag inte är helt hundra psykiskt just för tillfället och det tar ut sin rätt kroppsligt! Jaja.. det märker jag väl!



Det är inte så att det är värlsdomvälvande nyheter att jag mår dåligt lite titt som tätt och många gånger gör jag det utan någon uppenbar anledning.. Bara blir så!

Det är mycket just nu. Mycket känslor. Mycket jobb. Mycket Lucas. Mycket med kärlek. Ja helt klart mycket med det mesta för tillfället! Men det ordnar sig det vet jag ju. Måste bara få må lite dåligt och tycka lite synd om mig innan jag tar tag i det med hårdhandskarna..

Svag? Jag? Ja ibland... det är inget jag skyltar med eller ens vill att någon ska uppmärksamma men så är det tyvärr. Jag är ingen superkvinna som jag gärna ibland tror..


Svårt det där med att ha grepp om mig. Alltså ur mitt perspektiv sett.. Jag har sällan grepp helt på vem jag är, hur jag ser ut, vad jag vill och hur jag ser till att få det? Vill ha kontroll, och det är nog ofta det som gör att jag mår dåligt, att jag inte har den där kontrollen som ligger i min natur att ha.. Vill gärna veta hur och när jag jobbar, när jag gör vad osv.. Visst kan jag vara spontan oxå, absolut, jag älskar spontanitet men det finns ju gräser.. Spontanitet är roligt när man har koll på livet så man har råd med lyxen att göra lite som man vill...

Lucas sitter i soffan och tittar på Oliver och gänget och jag passar på att skriva av mig! Hoppas klumpen i magen och i bröstet försvinner något så jag kan andas igen!

Vet att jag borde skriva en att göra lista.. Men den skulle bli så lång att jag skulle tappa andan bara av att se över mästerverket när jag var färdig med den! Men någon form av system ska jag väl ordna.. Eller så börjar jag bara med den mest akuta saken och gör den klar och tar nästa därefter!? Hm.. det blir nog väl!



Stackars pojkvän man har! Att han kan ge mig kärlek är helt otroligt ibland! Jag gör det nog inte lätt för honom, men för att urskulda mig lite så har jag en hel del bagage och erfarenheter han har sluppit.. Så där har jag faktiskt en poäng..

Älskar honom! Men ogillar att han ältar.. Vet att han vill väl när han vill förstå, men han förstår inte att det tar tid med vissa saker ibland.. Han gör mig glad... men på samma sätt kan han i en skild situation göra mig ledsen..

Kärlek är en hårfin balansgång där förståelse är den röda tråden att följa.

-Förstålese. att förstå när man vill berätta eller inte?

Kärlek är en lek där det gäller att finna den magiska gränsen mellan lek och allvar?

Jaja.. den som lever får se!

Nu ska jag ta lite te och se om det hjälper mitt illamående eller om det till och med är så att jag bara behöver ringa Henrik och säga att jag älskar honom så kanske det löser sig.. ?

Dagens ord: Älta inte! Det är bara jobbigt för alla!


Inga kommentarer: