måndag 4 februari 2008

Longing for him!

Snörvel host snörvel! That´s the story of my day! Jobbigt, långsamt och smärtsamt idag men det som inte dödar stärker eller är det inte så någon mer belevad människa sagt någon gång?


Är sjuk idag, om du inte redan förstått det! Eller ja sjuk är jag väl alla dagar *trumvirvel* men inte på detta påtagliga sätt.. Drömde mardrömmar inatt.. Lucas låg o hostade jag somnade om och fortsatte drömma om hur min bror och andra jag känner blivit torterade och dödade! Brutalt otäck dröm, tack och lov att det inte är på riktigt! Märkligt hur drömmarna kan ta med en på resor av njutning eller skräck.. Hur man kan vakna kallsvettig och rädd eller varm och näst intill tillfredställd! Mycket märkligt! Men härligt på många sätt ändå! Många gånger när man drömmer lär man sig något om sig själv tycker jag, jag menar du märker hur nära du står någon när du ser henne/honom död i drömmen, du vaknar och vill ringa till personen på en gång bara för att försäkra dig om att du får uppleva hans/hennes leende ännu en gång! Finurligt eller hur?

För en vecka sedan satt jag för tillfället på ett tåg mellan Skövde och Södertälje där jag snart skulle gå av för att vänta på ännu ett tåg som skulle ta mig till Nyköping.. En hel vecka sedan! Och idag är det ännu en vecka tills jag får träffa min kärlek igen! Börjar fundera på hur det är med distansförhållanden egentligen.. Efter mina tidigare äventyr under året trodde jag att det skulle passa mig utmärkt med att ha en pojkvän på distans.. Men nu är jag inte alls säker på det längre.. Har träffat en otrolig människa som jag lär av varje dag och som lär mig om mig själv.. Vill dela varje vaken minut med den mannen!

Jaja för sentimentalt antar jag.. Men är ju sådär sötsliskigt kär och förälskad så svårt att inte hamna i det "träsket".. *skrattar*

Lucas sover sen snart en timma tillbaka och jag ska börja plocka i min klädkammare.. Trots vad du tänker så tycker jag det ska bli nice faktiskt.. Funderar till och med på att vara ambitiös och måla.. men ett steg i taget!


Nu ska jag ta mig en kopp te för att lindra ontet i halsen och sen blir det att sätta igång och röjja bland mina kläder.. *ser berget torna sig framför mig*

Dagens ord: Arga ord får argt tillbaka.. Vänliga ord får vänlighet tillbaka.. Det säger ju sig självt! Testa en gång vettja!


Inga kommentarer: