torsdag 20 mars 2008

Hospice

Varit och hälsat på en god och kär vän till familjen på Hospice Gabriel i Lidköping idag! Sorgligt att veta att en så genomvacker människa bara har några veckor kvar innan hon försvinner ifrån oss. Vi ses igen! Hälsade på henne och trots mediciner av diverse slag så håller hon modet uppe och sätter på sig sin superhjältekostym där ingen ångest, rädsla eller modfälldhet lyser igenom. Det är imponerande att se henne! Hon är väl medveten om att hennes stund för att lämna detta liv snart är kommen och spenderar sina sista veckor på ett ställe där hon får den medicinering hon behöver för att få det behagligt de kommande veckorna. Hon får avec till kaffet och vin till maten! Hon har katten Noah hos sig och hon verkar ha det rätt bra.. Fick även reda på att Ernst Kirschsteiger eller hur sjuttan det stavas har inrett stället hon bor på.. Vet inte om det är plus eller minuspoäng för stället, men jag tyckte det var härligt.. Atmosfären huset utstrålade var faktiskt ett form av lugn.

Lucas badar för fullt och jag ska snart torka av honom och lägga mig och läsa Nicke Nyfiken för honom. Hoppas jag hinner prata lite i telefon med Henrik oxå innan han börjar jobba igen..

Lucas åker till pappa imorgon men kommer ju hem på måndag igen då jag fyller hela 27 år.. 30 år närmar sig med stormsteg, bring it on, I´m not afraid!



Nu blir det att torka token som sitter o målar sig med tvålkritor.

Sen blir det sängen!
God Natt


Inga kommentarer: