fredag 7 mars 2008

In the shadows

Sittandes i ett mörker! En byggnad utan ljus! Nässjös orderrum! Sitter här och tänker.. Tänker på moccan jag precis köpte, inte i dryckesform utan den som finnes med sådant gift som i vardagligt tal kallas för nikotin! Tänker på min älskade som sitter i sin taxi och stretar och kämpar för att få ihop till en hygglig dagslön. Tänker på min lilla pojk som är med sin far någonstans, antagligen hos farmor och hoppas dom myser och har det gott! Tänker på mig själv! Jag! Som jobbar lixom alla andra lemmlar i detta avlånga land. Man måste ju! Man har inget val! Trots det så har jag en ynnest inte alla andra har! Jag har roligt när jag jobbar, och det är mer än vad många andra kan säga om sitt jobb!
Tanke!
Att tänka det är rätt så faschinerande egentligen! Något som är ett rätt intressant tidsfördriv när man inte har annat för sig är att spåra sina tankar. Alltså hur du kom in på just den tankebanan du just nu befinner dig i! Så många delstopp som ändå har lett dina tankar vidare till just den tanke som far genom ditt huvud nu, som virvlar omkring där och bara finns. Spännande värre!
Nu ska jag snart åka igen! Ville bara vara lite flummig för känner mig lite för strikt för att vara mig själv ikväll! Men men det löser sig nog! Kanske är några fulla o goa människor i rörelse i kvällens mörker!
Dagens ord: Tänk! Det är så otroligt fashinerande!

Inga kommentarer: