söndag 23 mars 2008

Påskdagen

Sängen ropar på mig att lägga mig ned igen! Huvudet säger väl i stort sett detsamma! Jag sitter upp! Trotsar både tanke och behov för att skriva ett inlägg som i stort sett bara kommer innehålla meningslöst pladder. Jaha tänker du då? Vad är det då som kommer skilja detta inlägget från de tidigare? Absolut ingenting är det lika bra att svara på den frågan!

Påskaftonen kom och gick..
Det började att jag sa att jag gärna är ledig om det ändå var många som ville och kunde jobba, jag fick ledigt och vid 18 tiden igår finner jag mig vandrandes med telefonen i handen och ganska så glad i hågen får jag väl säga. Vandringen bär av till mina föräldrar 650 m härifrån. Jag få påskmat, lite vin blir också erbjuden att bada i deras badtunna men tackar faktiskt nej denna gången. Mamma blir trött runt 22 och funderar redan på refrängen, pappa sitter och kikar på Stålmannen och lillebror med tjej sitter väl mest och myser och skrattar då och då åt någon av alla mina dumma kommentarer.. Jag var väl lite i mitt esse igår för fick folk att skratta och vara glada, sen om dom skrattar åt mig istället för med mig är en annan historia.

En kompis skickar mess MAYDAY i stort sett för kompisen vill att jag kommer dit och lättar stämmningen som känns något tryckt. En annan kompis kommer och hämtar mig vid 23 tiden efter nogrann fundering och övertalning och jag finner mig snart i en lägenhet där det spelas dansbandsmusik. Jag väljer att svälja kväljningen jag får och säger hej till töserna som dansar glatt.. Får en kram och sätter mig i soffan. Jo kan nog hålla med vännen om att stämningen kanske inte var den bästa, men att man är lite grå och trist kan man väl inte rå för? *flinar* Ja inte jag då alltså för jag sprudlar ju av färg..

Jaja iaf.. I och med att jag åker till den här vännen så blir mitt hjärta något putt. Han tycker jag är dum som åker dit av många anledningar och han har väl antagligen rätt i dom alla.. Så härligt att ha någon som blir störd på något man gör! Jag menar det verkligen oxå. Så otroligt härligt.. Det betyder ju att han tycker om mig och bryr sig om mig. Sen att han vågar visa vad som stör honom det imponerar på mig. Henrik skulle aldrig kunna tänka mig att vara tillsammans med någon annan än dig! Bara så du vet! Du är otrolig!

Idag då?
Mår väl som jag förtjänar när man dricker så mycket olika saker och slutar dricka sent på natten.

Men mår ändå inte sådär jättekass.. Lite tung i huvudet men det känns mer som det beror på för lite sömn (tre timmar) än att jag drack alkohol igår.

Nu ska jag slänga mig in i duschen! Ska bli skönt! Ångande varmt! Sen ska jag kanske till min mamma för att hämta en tröja som jag glömde där igår. Sen blir det kanske att plocka lite här hemma eftersom jag totalt struntade i det igår och det kanske inte är så trevligt att det ligger strumpor på golvet och skor i halva hallen. Efter det blir det att försöka ta sig in till stationen där jag 10.54 åker till Jönköping.. Ja jag åker tåg även på fritiden! Och i Jönköping ska jag gå på IKEA och shoppa lite.. Med HENRIK... Wiiiieeee. Lyckligare tjej får man nog leta efter!

Dagens ord: Sova kan du göra när du är död. Eller när du åker tåg! =)


Inga kommentarer: