onsdag 12 mars 2008

Tomt prat

Är något som jag inte gillar! Man ska stå för det man säger och mena det! Annars kan man i min mening lika gärna hålla käften! Det är inget särskilt som fått detta ljus att gå upp för mig utan mest en tanke som slog mig när jag funderade ut en rubrik jag inte tidigare använt i bloggen! Inga blåmärken av slaget dock, det känndes mer som en smekning!

Rätt märkligt det här med distansförhållande!
Jag menar, att sakna någon man vet att man måste vänta på att träffa. Att åtrå någon som man inte får komma hem till när man slutat jobba. Att älska någon som inte jämt finns där kroppsligen för dig. Att sakna någon så otroligt mycket att man pressar gränser för att fatta att den personen faktiskt tycker om dig trots avståndet. För "let´s face it" det är mycket lättare att inse att någon tycker om en när man träffar den personen mer ofta än man har möjlighet att göra om man bor, säg ca 30 mil ifrån varandra, för då har man möjlighet att omsätta ord i handling!

Detta med förhållanden, kärlek, förälskelse, sex, ärlighet, härlighet och passion är oxå något väldigt komplext. Det är svårt att varje stund varje dag vara 100% säker på att allt det där finns där. Att man förtjänar det, att man är lycklig att man vågar hoppas och tro på en framtid som ändock är väldigt oviss trots hoppet som finns i själ och hjärta! Inte alla sagor slutar lyckligt.. Man får bara lita på hoppet och tro någonstans att det tar dig dit du vill och förtjänar.




För att vara mer specifik utan att för den sakens skull lämna ut mig helt här på bloggen så kan jag ju återkoppla detta till mig!

Förhållande:
Det har jag! Till många människor självklart. Men nu tänker jag koncentrera mig på det jag har med min älskling i Nyköping. Det vi har är början på något otroligt spännande! Magkänslan säger mig att satsa helhjätat, hjärtat är rädd för att brista, och hjärnan överlåter det till något annat. Men jag tänker se vart denna sagan slutar! Även om den skulle komma att sluta olyckligt, så har jag varit så otroligt lycklig hittills så skulle inte ångra en sekund.

Kärlek:
Svårt! Mycket svårt!
Kärlek, ja vad kan man säga. Kär LEK? Är det så att man leker och spelar? Spelar man då på lika villkor? Vilket borde vara det ultimata eller är det en som leker och en som är kär? Mindre lyckat kanske! Jag är kär, inte i kärleken! Utan i Henrik, trodde inte jag skulle falla för en kille som var yngre än mig, så kaxig =), så söt och så intelligent som han faktiskt är. Trodde heller inte att hela nätdejting grejjen funkade i praktiken men den som lever får se. Det har varit en helt klart kärleksfull vår iaf.

Förälskelse:
Det stadiet befinner jag mig i nu. Eller iaf någonstans emellan förälskad och kär, om det finns någon osynlig gräns däremellan. Läskigt stadie! Man vill bara veta hur det fortsätter, men ändå finns en rädsla där för att blotta sig själv och sina känslor. Tänk om man ligger där naken och sårbar sedan?

Sex:
Underbart! Ha sex med någon man är så kompatibel med! Som gillar det lika mycket och som gillar mig! Kan inte bli bättre! Men detta är även det ett område som i mångt och mycket handlar om att våga släppa loss, släppa in och avslöja sig själv!

Ärlighet:
Ett måste! Jag har varit ärlig i allt! Från början, för det är helt enkelt lättast så! Vissa saker kan vara svåra att få fram, men är det något du tycker är viktigt så ut med det bara. Annars kommer ni aldrig varandra riktigt nära! Ärlighet varar längst, det är så sant som det är sagt.. Men akta dig, för ärlighet och elakhet är inte samma sak!

Härlighet:
Ja det är under och mirakel att finna en självfrände, en tvillingsjäl som det känns som jag gjort! Det är otroligt häftigt. Att denna tvillingsjäl och härlighet delas med min underbara pojkvän gör det hela bara mer intensivt och spännande!

Passion:
Om vi har det? Absolut! I överflöd i min mening! Och vi bara vältrar oss i det!

Ja du! Det var läsning som hette duga! *flinar* Nu har jag tömt mig själv lite! Nu tänkte jag gå och ladda batterierna för imorgon (eller om en kvart) är det en ny dag!

Henrik: fattar inte riktigt att det var i morse jag senast fann mig själv i dina armar! Puss på dig!

Dagens ord: (för andra gången) Våga! Släpp in någon! Det är ett vågspel, men det är bara att hoppas på att det är värt det!


Inga kommentarer: