onsdag 26 mars 2008

Pressledningen

Har precis suttit och pratat med vår pressledning eller vad dom kallar det! I ca 15 minuter. Helt sinnessjukt! Fattar inte att dom ringde mig..

Det hela handlar om en sak som hände på tåget igår, en sak som inte är allt för ovanlig, den är till och med så vanlig att den händer varje dag, och till och med flera gånger om dagen..

En resenär med barnvagn knallar ombord på tåget i Jönköping och ska åka till Mullsjö får jag reda på när vi lämnat Mullsjö. Resenären har en barnvagn med sig och åker på Jönköpings Länstrafiks 30 dagars kort, så då är det ganska lätt att anta att hon är van resenär, då de flesta andra som använder sig av ett sådant är det. Iaf.. När vi lämnat Mullsjö så kommer hon gående och säger att hon inte hann av.. Vi hade redan lämnat perrongen så det jag kan göra för henne är att kika på ett tåg tillbaka till Mullsjö ifrån Falköping.. Det visar sig då att hon kommer att få vänta ca 1,5 timmar där.. Jag beklagar det inträffade fler gånger än jag tidigare gjort och frågar om det är något jag kan göra för att underlätta för henne och barnet hon har i barnvagnen (1-1,5 år gammalt)! Jag erbjuder mig att värma mat åt henne och att fixa vatten.. Hon betackar sig mina tjänster.. Jag skriver en lapp åt henne där jag förklarar hur läget varit och att hon ska få åka med tillbaka från Falköping till Mullsjö utan kostnad. I Falköping kliver de av tåget och hon gråter och pratar i telefonen. Hjärtat värker men det är väl ändå inte mitt fel att hon inte gått av vid sin station? Det komiska i situationen är att hon en gång tidigare råkat ut för samma sak! Tar man inte det säkra före det osäkra nästa gång då och gör sig klar tidigt?

Hon frågar mig när jag kommer fram och förklarar vart väntrummet ligger, om inte jag kan fixa en taxi åt henne.. Jag svarar så som jag blivit lärd att jag inte har den befogenheten, såhär i efterhand så är det klart att jag hade kunnat ringa riksledningen och tagit reda på om hon faktiskt kunde fått taxi men detta händer ju som sagt så frekvent att den tanken inte ens slog mig!

Jaja iaf.. Idag när jag mår skit ringer dom från pressledningen som sagt och frågar om den resan för då har Expressen ringt dom ang en arg resenär. Shit.. varför jag? Jag anser inte att jag agerat fel, det gjorde heller inte den kvinna som ringde mig men hon måste ju (om det nu blir en annons av det hela) veta vad som hänt och be om ursäkt för det inträffade! Och även då kanske skylla på mig! Bläh...


Jaja.. så går det när man gör vad man kan och försöker vara snäll.. Nästa gång kommer det nog se annorlunda ut!

Nu ska jag ringa och vara lite ledsen, orolig och prata med min älskling!


Inga kommentarer: