torsdag 6 mars 2008

Oh boy, vilket vackert vaider! (på skånska)

Sitter här i vardagsrummet där min dator huserar för tillfället! Den stationära alltså! Kollade orderstatusen på min nya och den är klar för leverans och ETA hos mig är 10/3-08 YES! Come to mama!!!

Henrik var här över helgen, blev massa mys och vin och spelande i lördags och i söndags blev det promenad och allmänt slappande! I måndags var killarna själva hemma och klarade sig alldeles utmärkt! Dom funkar så bra ihop och det gör mig överlycklig! Tisdag kom och gick och Henrik åkte återigen hem till Nyköping! Jag har dock beställt biljetter så jag ska åka dit över måndag-tisdag nästa vecka.. Vilket blir lite dilemma med datorn! Men.. hm.. det får nog ordna sig ändå!

Nu sitter jag iaf här! Med Lucas bakom mig i soffan som tittar på något utländskt och muppigt barnprogram, nej det är inga muppar med, det är bara muppigt ändå!

Ljust o längre???

Eller mörkt och kortare?


Behöver städa igen! Vet egentligen inte vad jag gör för fel men det blir grejjer överallt jämt känns det som! Men å andra sidan blir det så när man är ensam, har barn och jobbar 100%. Haha... Ska väl inte ta mig vatten över huvudet och få dåligt samvete för att jag inte håller tip top här hemma!

Ska nog försöka ta oss ner till stan lite! Behöver handla några saker! Men så har jag lovat lillkillen att vi ska till lekparken oxå! Ännu mer dilemma.. Men vädret är fint så vi kanske både hinner och orkar med båda delar!

Tänkte på en sak! Varför kan man inte ständigt få må bra med sig själv? Varför kommer det svackor? Är det bara för att man är mänsklig och på något sätt måste bevisa detta för sig själv och andra, eller är det bara så somliga är funtade? (som mig till exempel) Jag menar tänk om man kunde få må bra med sig själv varje dag? Man får väl försöka se varje dag som en utmaning eller så? Tävlingsinstinkt har ju de flesta och man kan väl försöka må så bra under dagen för att vinna? Haha.. eller kanske inte, det betyder ju att någon förlorar! Fast kanske ändå inte! För mår alla bra under dagen borde ju ingen rent logiskt förlora! *tänker så det knakar* Jag vet att jag låter något märklig nu!

Nä nu blir det att hänga upp tvätten sen gå ut kanske!

Dagens ord: Idag mår jag bäst! Det gör inget om jag inte hinner med allt! Jag är bäst ändå!


1 kommentar:

Charmig sa...

Jag röstar på helljust! de e sommar de!