onsdag 12 september 2007

Hit a nerv! My moms the greatest!

Hon är underbar min mamma! Söt och trevlig! Sträng och ärlig! Rolig och härlig! Strålar så att man alltid kan finna vägen hem men som oxå kastar en skugga över mig. Hon har stora spår att fylla och jag försöker så gott det går, men det är alltid svårt att gå i någon annans spår!

Var hemma hos mina föräldrar alldeles nyss! (parents) *skrattar och tänker på Yrrol* Älskar dom och är så lyklig över att de finns i mitt liv, står vid min sida och stöttar mig så otroligt mycket!



Nu till rubriken!
Mamma hade köpt diverse kort med små väl valda ord på, och ett av dom gav hon till mig! Hon hade tänkt på mig när hon plockade det ur stället i butiken!

Texten på kortet lyder som följer:

"Tro på dig själv"
"Varför är det så svårt att tro att man är bra,
att känna att just jag är den jag helst vill va.

Nån annans kvaliteér är sånt man bara vet.
Men uppskattning från andra tas emot med tveksamhet.

Täkn om vi bara kunde byta plats ett litet tag
och genom andra ögon se oss själva för en dag.

Då skulle du få veta det du inte tror på nu
-att det är helt fantastiskt att det finns någon som du."


Detta fick jag idag! Det känndes som om hjärtat slutade slå för en sekund och en tår formades i ögonvrån. Det kom åt en nerv, en som jag inte trodde någon såg! Trodde inte min älskade lilla mamma förstått att jag varit lite si och så och upp och ner det sista. Men tydligen! Men jag är glad över det! Känns mycket lättare när jag vet att min mor känner mig, hon vet vem jag är och älskar mig trots allt jag gjort mot henne och pappa och trots att jag inte ofta är Guds bästa barn. Men så är det ju lite det som är att vara en god förälder, att finnas där, jämt, närhelst man behöver!

Nu blir det tv för mig en stund. Och lite telefon med MW och sen sova!

Dagens ord: Känns överskattat efter fina dikten ovanför!

Inga kommentarer: