måndag 24 september 2007

Illavarslande!

Ja det är vad det känns som i hjärttrakten!



Jobbade kväll igår. Hade en tur med övernattning i Skövde så jag åkte hem och sov. Men inte visste jag vad som väntade då när jag lade ner mitt huvud på kudden och gled in i min dvala! Jag hade ju såklart suttit uppe alldels för sent, vilket i sig är lite illavarslande för dagen som komma skall men iaf. När jag lade mig på kudden och pratade med MW som numera är standard innan jag somnar så hade jag ingen som helst aning att jag bara någon timma senare skulle vakna abrupt väckt utav en utav de mest skrämmande och läskiga drömmarna jag drömt! Jag visste när jag somnade att jag bara skulle få lite drygt tre timmars sömn men tji fick jag!

Jag drömmer väldigt länge, på engelska av alla språk (tur att det inte var något annat iofs för då hade det verkligen varit krångligt) och jag tänker inte försöka återge drömmen för som du säkert vet så är drömmar ett stort mysterium av ihopsatta verkliga upplevelser samt fantasifoster. Hursomhelst så vaknar jag, precis livrädd, tänker att MW som antagligen sitter uppe trots att han borde sova är vaken så jag ringer honom och efter andra signalen så svarar han. Behövde någon att prata med och skingra tankarna från det jag drömt precis, annars skulle jag bara glida tillbaka in i den elaka dimman igen. Jag har mått dåligt över den här drömmen hela dagen. Önskar ingen annan en sådan mardröm! Tack MW för att du svarade... *ler*

Dagen har gått och darling Sandra har varit här två gånger.. Första gången för en kopp the o en kaka med obligatorisk plats på balkongen och andra gången kom hon hit med en Jim Carrey film, en skräckis vilket jag får döpa till dagens tema... The number 23... Och det var riktigt bra.. lite psykologisk thriller blandat med halvskräck.. Fyra av fem tummar upp..

Nu blir det snart sängen efter några timmars städning som avslutades abrupt den med eftersom en propp gick och då tänkte jag som så att det måste vara ett sätt för mig att få reda på att jag var klar för dagen så då satte jag mig här en stund o ska som sagt sova snart.. Bara bädda sängen o duscha först!


Dagens ord: Var inte rädd för att visa dig svag ibland, det gör dig bara mänsklig!




1 kommentar:

Sirlig sa...

Hahah snyggt Malin.. Du behöver sova.. Fyra av fem tummar upp.. Så många tummar är det nog ingen som har!