onsdag 22 augusti 2007

Vad säger jag och vad menar jag?

Ja du det kan vara två helt skilda saker! Ena stunden säger man kanske inte helt vad man menar utan försöker maskera orden i patetiska försök till att få det att låta bättre, och andra gånger säger man precis vad man menar tycker och tänker utan någon som helst hänsyn till vad motparten har att tycka, tänka och känna i ämnet! Man försöker känna någon på pulsen,kan jag säga så, förstår hon/han vad jag menar eller ska jag bara helt kallt säga det som det faktiskt är! Det är svårt, det är ett ställnigstagande man får göra! Och varje situation inbjuder också till en unik lösning på gåtan om man ska säga som det är och vad man menar eller om man ska hålla käften på ren svenska! *tänker*
Är i Falköping för andra gången idag o några fler gånger kommer det att bli, och som du märker har jag ett mycket stort behov att skriva av mig, trots att ingen världsomvälvande nyhet kommit och gått i mitt liv sedan tidigare inlägg! *flinar*
Jag är stolt över mig själv idag! Jag har tagit itu med en del gammal skåpsmat och försöker blicka framåt mot min ljusnande framtid! Har ringt en massa samtal som varit sedan länge behövda och faktiskt gjort något för att bättra sakar och ting för mig själv! Har lite svårt att få arslet ur ibland men när jag får det så får jag det ordentligt! *skrattar vid bilden som rullar förbi framför ögonen*
Nu ska jag dricka lite mer Ramlösa.. *reklam, reklam blinkar neonljusen* Och sedan ska jag gå ut till spår tre där mitt tåg kommer att komma in för att sedan bära iväg mot Skövde för andra gången idag!
Ta hand om er! Och varandra! Finner ni kärleken idag så vårda den så den stannar tills imorgon! =)

Inga kommentarer: