torsdag 4 oktober 2007

Bränn dina broar

Bränn dina broar, spring därifrån, se inte bakåt,
låt någon annan släcka dina bränder, vänd dig inte om vad som än händer,
se dig själv som andra ser dig!


Mitt huvud är inte helt med på vad hjärtat är för något, är det huvud eller hjärta man ska leva livet efter eller ska det finnas någon form av symbios mellan de båda som ständigt tycks vara i dragkamp? Jag? Vem är jag? Vad vill jag? Vad är jag värd? Vad kan jag begära? Vem är jag att begära något? Har jag något att bidra med? Alla dessa frågor utan hopp om svar, bästa är nog ändå att ta en sak i taget så löser sig nog det mesta! Tänk vad härligt det vore med en bekymmerslös tillvaro, en tillvaro man bara kunde slappna av och lalla runt i en stund!



Har så mycket på bordet just nu, som jag måste reda ut och ta itu med. Men vart börjar man då? Jag ska nog börja med att få iordning hemma, måla klart allt halvfärdigt och göra iordning så det känns harmoniskt här och då kanske man finner harmoni i sinnet? Eller ja det kanske var att ta i, men man kanske tycker det är lättare och roligare att vara hemma iaf. Och så är det ju det där med jobbet oxå, får ringa några personer idag o reda ut hur länge jag får vara kvar. Och så är det resan till Thailand som oxå spökar lite, mindre roligt att vara borta i två veckor utan att känna att man trots att man blir bjuden på resan knappt har råd att leva där nere. *funderar och tänker så det knakar*

Nu ska vi gå till vårdcentralen och vaccinera mig mot gulsot!



Dagens ord: En sak, en sak , en sak till! Det kan byggas upp och kännas jobbigt.. Ta då en sak, en sak och en sak till i taget så känns det lättare!



Inga kommentarer: