lördag 20 oktober 2007

Teabags go home

Det är vad det står på plakatet kossan framför mig håller upp! Ja det är förståss på en kaffemugg som jag dock för tillfället dricker the ur!

Vaknade! Saknar! Nedstämd!

Men fortsatte läsa i Paulo Coelhos bok Alkemisten igårkväll och även om den visar på att det finns en Gud ibland så är det väldigt inspirerande. Har läst halva nu ungefär och tänker snart lägga mig i ett bad och läsa resten. Många bra citat kan man plocka ur den boken

"När man alltid såg samma människor- blev de där människorna till slut del av ens liv.
Och eftersom de var del av ens liv skulle de efter ett tag också vilja ändra ens liv.
Om man inte gjorde som de förväntade sig så blev de sura.
För alla människor hade en bestämd uppfattning om hur andra borde leva.
Men de visste aldrig hur de själva skulle leva."


Ska på klassåterträff från nian ikväll.. Känner mig inte alls in the mood för det men det kanske kommer! Får hålla tummen för det! *kramar*

Kan inte förstå att man kan radera en människa från allt bara sådär! Försöker tänka klartext angånde hela situationen men det är svårt.. Vet att jag måste sluta med det. Men det är sällsynt att det kommer in en människa i ditt liv som gör dig glad för ingenting, som lyssnar på dig, som förstår dig som inte dömer dig och som delar med sig av värmen i sitt hjärta. Och jag har kastat bort det och i och med det så har jag blivit raderad.

RADERAD!

Jaja.. nu dag nya bekymmer.. eller är det möjligheter.. haha.. har lite svårt med att hålla isär det där ibland..

Nä nu ska jag nog ta tag i mig själv och åka till stan och inhandla mig en flaska vin inför kvällens event! Rött får det bli! Det är gott! Hm... *funderar på kvällen som komma skall*

Systeryster kommer hit idag oxå.. När hon nu vaknar. Vi ska ha systerdag.. så mys ska det bli..



Dagens ord: Du bestämmer över dig själv, ta tag i dagen och gör den till din!

Inga kommentarer: