fredag 19 oktober 2007

Nu jävlar blir det åka av!

Har ryckt mig i kragen rejält! Ska försöka att inte tänka på han! Har klarat mig ganska bra, förutom att somliga saker påminner starkt och väcker otroligt starka känslor i mig!

Shit.. Dagen började verkligen skit idag.. men den artade sig den me!

Det hela börjar med att jag inte kan somna igår eller inatt eller hur man kan säga det. Somna
r strax efter två och går upp fyra... Hoppar på cykeln en kvart innan tåget jag ska åka med till Falköping lämnar perrongen. Hinner dit.. Väl där kommer jag på att jag lämnat både huvud, arbetsmobil och anslutningstabellerna hemma. *smidig* Bör tilläggas oxå att jag lyckas få kedjan på cykeln att hoppa och leker bror duktig och lagar den! Kommer även på att om jag bett någon kollega snällt att ta med handdator och skrivare till Skövde hade jag fått sova två timmar längre. Men det man inte har i huvudet får man ha i benen.. eller något ditåt! Sitter iaf på tåget lite störd på den tidiga morgonens händelser o tänker att denna dagen blir totalt kass..

I Falköping blir jag förståss "mobbad" över att jag varit så klantig med allt som hänt på morgonkvisten och vi skrattar gott.. Kan jag väl bjuda på!

Åker tjänstetåg upp till Skövde för att ha rast i 40 min! Kul värre, men tiden går och snart arbetar jag på tåg 113 med destination Göteborg. Har rast i tre timmar i Göteborg och hinner då köpa en bok och kika lite på nätet o skvallra lite med kurskamraten Petra ifrån Borås. *mys*


Innan jag ska åka går jag ner i tid till tåget, tar svängen förbi EspressoHouse och köper mig en moccalatte och går till mitt spår! Där.. en snygging! Jisses.. haha.. Jag ska gå och betjäna min dörr (spärra upp den) och så börjar han prata med mig, bara sådär.. Berättar att han varit i Spanien och är påväg till Linköping (hem) nu. Han ler! Han är vacker! Vi pratar i tio minuter sen är det dags för avgång. På tåget springer jag som en skållad råtta fram och tillbaka -Nya resande!!!? och han ler mot mig varje gång, säger något ibland. I Falköping kommer det fram att jag inte alls ska åka hela vägen till Nässjö med det tåget utan ha rast ett tag i Falköping, och där sprack den bubblan.. haha.. hade aldrig vågat göra något iaf.. Han var ju vacker! och trevlig.. tattuerad, brunbränd från Spaniens sol och piercad i underläppen och lite halvblondt hår. Mh.. *tänker* Han raggade så uppenbart, och jag är feg.. Istället för att prata med honom går jag till föraren och pratar om honom.. *skrattar* Men nästa gång så kanske! om det nu blir en sådan.. Äh vadå Malin klart det blir! Du är ju fastanställd vid månadsskiftet!

Jaja nog om flirt eller vad fan man kan kalla det! Det var kul att känna sig hmmm.. utvald eller nått!

Nu ska jag till ICA och köpa Chiabatta och dricka the sen.. Pust.. jobbig dag.. men helt klart värt besväret!

Dagens ord igen: Livet går i vågor.. Just sit back and enjoy the ride!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Oi, achei seu blog pelo google está bem interessante gostei desse post. Gostaria de falar sobre o CresceNet. O CresceNet é um provedor de internet discada que remunera seus usuários pelo tempo conectado. Exatamente isso que você leu, estão pagando para você conectar. O provedor paga 20 centavos por hora de conexão discada com ligação local para mais de 2100 cidades do Brasil. O CresceNet tem um acelerador de conexão, que deixa sua conexão até 10 vezes mais rápida. Quem utiliza banda larga pode lucrar também, basta se cadastrar no CresceNet e quando for dormir conectar por discada, é possível pagar a ADSL só com o dinheiro da discada. Nos horários de minuto único o gasto com telefone é mínimo e a remuneração do CresceNet generosa. Se você quiser linkar o Cresce.Net(www.provedorcrescenet.com) no seu blog eu ficaria agradecido, até mais e sucesso. (If he will be possible add the CresceNet(www.provedorcrescenet.com) in your blogroll I thankful, bye friend).

Sirlig sa...

I didn´t understand just about anything in that comment.. I´m sorry!