torsdag 25 oktober 2007

Twilight princess

Trött!
Borde göra en massa saker men istället finner jag mig här! Fångad i internet världen, inte för att jag vill gömma mig utan för att det är en trevlig värld, en enkel värld okomplicerad till och med. Finner att jag funderar en hel del på hur resan kommer bli och hur livet kommer te sig efteråt. Det är ingen livsavgörande resa, det är en charter men jag tänker mest på att jag precis skrivit på papper för fast anställning på SJ och försöker se mig själv där om ett halvår. Spännande tider!

Messade med Mathias inatt!
Jag hade fått konkurrens! Bra! På riktigt! Det är ju toppen! Alltid glad när någon är omtyckt som jag tycker om och det menar jag nu på det helt icke-hycklande sättet. Glad i själen! Två timmar efter att jag skickat mitt sista sms till honom så kommer dock ett till från honom som säger att han är mer intresserad av att se vad som händer med den nya tjejen än att svansa runt efter mig. Det är förståeligt, även om jag kan tycka att i mina ögon då att han inte svansat. Man är kär och man gör saker man inte gör annars. Kärlek o en fylla är ibland inte så lång ifrån varandra, och vid de båda tillfällena har man faktiskt något att skylla på! *flinar* Nä men seriöst! Ledsen i hjärtat och med en tår i ögat som jag säger hejdå till en helt underbar tid med en helt enastående människa!
Tack! För allt! Ta hand om dig! Bli lycklig!

Läste Metros förstasida igår.
Där stod det att svenska folket jobbar över 4,4 miljoner timmar varje vecka och detta motsvarar 114 000 heltidsjobb! Det är ju helt sanslöst vilka summor! Jag blir helt mållös. Vad kan man säga? O sä känner man en eller fyrtiofem som är arbetslösa och desperat vill ha jobb och så är det folk som jobbar över på tvång!
That´s just sick dude!



Åker då till Thailand imorgon! (ja du har tillåtelse att bli avundssjuk)
Ska bli skönt att komma bort ifrån mörkret i två veckor o umgås med familj och släkt! 18 personer är vi och det ska bli riktigt kul och avslappnande faktiskt! Utom då det faktum att jag inte kan filtrera min luft under denna tiden då utom i smyg, och det känns lite kass.. Men det löser sig, som allt annat! *ler* Lämnar Skövde 13,47 imorgon och checkar in på Arlanda vid 17... sen går flyget vid 19 har jag för mig. Tolvtimmarsflygning känns inte vidare lockande men vad gör man inte för familjen? *skrattar* Johan kommer och lämnar Lucas imorgonbitti. Malin måste vara pigg och vaken vid 06,15 innebär detta.. Men det är ju min älskling som kommer och det värmer själ och hjärta.. ser man hans leende så glömmer man allt!

Ska jobba idag oxå! En sväng till Nässjö o senare till Göteborg och tillbaka! Slutar som igår vid strax efter 23. *pustar* Men jag har kul på jobbet och det är det inte alla som har så jag klagar absolut inte.. Blir sängen med en gång när jag frusit mig hela vägen hem på cykeln! En kopp te kan nog hinnas med dock!

Nu ska jag ta tag i livet eller iaf min lägehet!


Dagens ord: Saying goodbye can sometimes be the hardest but smartest thing to do!






Inga kommentarer: