tisdag 9 oktober 2007

Shit pommes frites!

Vilken dag det blev! Helt toppen!




Har varit i Nässjö två gånger vilket i sig kanske inte är så upphetsande men passagerarna idag har varit utöver det vanliga! Alla har varit trevliga trots diverse förseningar som berott både på nedrivna kontaktledningar till boogeyfel på X2000 och flera norska resets.. *ler* Men mina tåg har gått som på räls! *skrattar* Jag vet den var kass!

Träffat en ny förare! En ny favorit faktiskt till och med! We hit it off lixom! Babblade o skrattade och babblade lite till mellan Falköping och Nässjö! Tror inte den sträckan gått så fort någonsin! Ja inte bildligt nu allts! Men så har det kanske med att det är en viss känsla att jobba på tåget på kvällen, när mörkret sveper in tåget som i en filt, allt blir mörkt, städerna lyser upp himlen för att när man sedan kommit ut i skogen kunna se stjärnorna klart igen! Bäst är självklart när man ser dimhöljda kullar och ängar. Helt fantastiskt vilka vyer man får se på tåget! Känns nästan som en ynnest att jag hittat ett jobb som jag trivs så bra med, som jag dessutom får fast på nu i november! Så glad! *ler stort och känner mig mäkta stolt*

Träffade 5 Back-packers i Nässjöl som inte kunnat boka biljetter hela vägen till Skövde när de var i Danmark så jag skulle sälja biljetter till dom! Snäll som jag är och panka som dom var så fick bara tre av dem betala. Fast bara en egentligen eftersom han var den enda som hade VISA kort. Snäll jag är! Och snällheten slutade inte där utan när jag kommer upp till Falköping och slutar så ska jag åka med nästa tåg till Skövde (vilket är en Regina som inte får gå utan ombordpersonal) och så säger jag till ombordaren " Degen" att han kan få gå av så kan jag jobba upp till Skövde så han sparade en timma där. Han blev själaglad och skulle återgälda tjänsten.. Vet inte hur men det löser sig säkert!

Allt har verkligen varit bra idag! Toppenväder, dock lite kallt att gå i kjol i Nässjö i 1,6 plusgrader, och toppenhumör! Det kan inte vara bättre!

Nu har jag druckit en kopp the och varvat ner lite! Fått på båda sofföverdragen och är faktiskt grymt nöjd med resultatet! *gladast idag* Fast något som är mindre bra är att jag är förkyld! Näsan rinner konstant och det river så där konstigt skönt i halsen!

Nu ska jag kika film kanske! Om jag inte somnar innan jag hunnit trycka på Play!

Dagens ord: Människor överraskar dig konstant, just relax and enjoy the ride!


Inga kommentarer: