onsdag 16 april 2008

Barnmorskorna

Sitter här i soffan och tittar då och då på barnmorskorna som levererar bebisar näst intill på löpande band.. Åh vilken känsla det är, alltså inte att vara barnmorska för det har jag inte minsta aning om men att föda fram något som varit så efterlängtat och är så underbart. Wow!

Vill ha barn.. Det kommer nog när det kommer och är det så att det inte kommer alls så har jag redan min underbara Lucas.


Pratade med Henrik i telefonen för en liten stund sen och nu börjar människor runt omkring honom oxå att ha tankar och åsikter om hans eventuella flytt till Skövde. Vad är det med människor och deras åsikter? Pratade med mamma om den saken häromdagen och det enda hon säger är att han verkar vara en härlig kille och hon är glad att Lucas är så glad i honom och den saken att det är klart att vi ska prova bo tillsammans i sommar! Det förlorar vi ju inget på lixom, det är heller inte så att hans vänner och familj i Nyköping förlorar honom som varken familjemedlem eller vän! Han dör ju inte! Han bara flyttar och det är han inte först i världen med att göra. Mamma flyttade till Skövde när hon var 18 typ, hon flyttade från Hallstahammar och hon är fortfarande lyckligt gift med min pappa. Så varför dessa negativa åsikter? Kanske är så att dom är rädda att förlora honom, men så länge han mår bra är glad och inte kompromissar med den person han är så har han alltid folk omkring sig som älskar honom..

Jag tänker inte ändra på honom för då är det inte den personen jag blev kär i, föll för och älskar så otroligt mycket... Bara ett litet tillägg!

Hare gott

Inga kommentarer: