fredag 4 april 2008

Intressant saga

Sitter här i min säng och funderar! Har precis sagt godnatt till Herr Söt som var trött som bara han kan vara!

Alla har olika tankar angående förhållanden, och det finns säkert minst lika många tankar som det faktiskt finns förhållanden om inte fler! För varje förhållande finns det någon som är för och någon som är emot. Det finns sådanna som vill uttrycka sina känslor och tankar angående andras förhållanden men som inte är säker på sitt eget. Det märkligaste av allt är nog att trots man kanske inte gett varken inviter eller frågat om det så kommer folk med sina förslag, tankar och tips angående mitt förhållande som är i startgroparna till något helt fantastiskt i mina ögon.

Flytta ihop? Redan? Är du säker?

Ja jag är säker. Det får bära eller brista, man vet ju inte om det funkar innan man försökt eller hur? Varför ens komma med en massa åsikter om någons förhållande när den andra parten inte ens har fått chansen att tala om vad den tycker och tänker som i mitt fall när folk kanske förebrår mig för att jag faktiskt är helt och hållet villig att satsa och investera i en framtid tillsammans med Henrik. Det är precis som om dom är rädda för något. För att det faktiskt ska fungera kanske till och med, för då kanske dom måste förebrå sig själva för att kanske missat en chans på något fantastiskt dom en gång haft! *tänker* Jaja det är märkligt hur man är funtad iaf! Menar absolut inget illa ang någon som pratat med mig, det är bara intressant att tänka på det i efterhand för folk är så olika och folk i allmännhet har så otroligt lätt att vara negativt inställda och smått pessimistiska till något som är okänt.. Och framtiden är ju okänt!

Jaja titta på sagorna ni läser för era barn. Prinsen ser prinsessan en gång och blir förälskad. Hon fattar tycke och blir förälskad även hon och några veckor senare med eller utan motgångar så gifter dom sig och lever lyckliga i alla sina dagar. Jaja nu är jag inte så naiv som tror att verkligheten ser sådan ut. Men för vissa så kan den faktiskt göra det! Hur vet du att det inte är jag? Och hur vet jag att det inte är du *pekar* eller du *pekar åt höger*!

Nu fick jag lite pladder ur huvudet iaf. *skrattar*

Nu ska jag sova!

Dagens ord: Det som känndes tungt för en vecka sedan kan idag tack vare vänskap och kärlek vara som bortblåst!

Inga kommentarer: