onsdag 9 april 2008

Blue skies and birdsongs


När man vaggats in i den falska förhoppningen om att det faktiskt ska bli vår så kommer allt som oftast bakslag med snöblask och kyla! Tragiskt men sant! Detta är mer faktum än fiktion, det händer varje vår och år från år så lyckas man ändå på något sätt förtränga detta.

Ska sova lite snart tänkte jag! Har jobbat dagens pass och sitter nu i sängen med datorn i knät och har precis avslutat ett videosamtal med Herr Söt. Har även lyckats ladda ner VLC så nu kan jag titta på de flesta filer i de flesta formaten, Gött mos! Är lite slö i huvudet känner jag så efter bloggande och te drickande så blir det att nana en stund iaf innan operation städning ska påbörjas!

Klockan är inte ens sju på morgonen och jag har redan hunnit med att jobba och blivit utskälld av en resenär som på något konstigt vänster tror att bara för att man är ung tjej som jobbar på tåget så kan man inte göra rätt, när både äldre och mer erfarna tågvärdar av både manligt och kvinnligt kön inte klarat det. Men så är det väl! Jag kan inget! Skit oxå! Det börjar lysa igenom, förut har jag iaf kunnat låtsas att jag kan något. *skrattar* Nejdå skämt åsido, jag har rätt och jag gjorde rätt så nu fick jag läxa upp henne ( i form av några undanflykter för tidigare tågvärdas misstag och en förklaring och titt i en tidtabell) så förhoppningsvis gör hon väl rätt nästa gång!

Blev arg ledsen och besviken igår. Tänker inte gå igenom det nu men kan ju säga att det är fruktansvärt enerverande och störande med folk som säger en sak och sen aldrig kan leva upp till den. Som när man bestämt något, man har bett om hjälp och så blir man dumpad. Det är ingen vidare skön känsla!

Nej nu är te´t snart urdrucket och jag är trött i ögonen!

Dagens ord: Ta det lunch. Det ordnar sig oftast.


1 kommentar:

Anonym sa...

Alltså varför reagera så över det? Det är väl inte hela världen?