lördag 19 april 2008

Lämna ditt bakomflutna före dig

Tänk på vad du gör!
Allt du gör kan komma att bita dig i arslet senare i livet! Hur mycket du än lidit kval för det eller ångrar det så kan det ändå dyka upp och få dig att ännu en gång må dåligt över det!
Visst jag är absolut inte Guds bästa barn, jag är inte ens Guds barn. Jag har gjort många saker jag inte är vidare stolt över, men gjort är gjort, eller hur? Det enda jag kan göra är att be om ursäkt för det och sedan gå vidare och se till att det inte händer igen!
Men varför då må dåligt över det? Varför känna sig mindre värd och mindre lyckad? Alla gör väl bort sig någon gång och gör misstag, eller är du felfri? Nu menar jag ingen speciell egentligen är bara lite kantstött för tillfället!
Dels så mår jag peck över min frisyr eller iaf färgen på mitt hår och så fick jag något jag gjort och inte är stolt över mer eller mindre kastat i ansiktet av en person jag älskar. Det var säkert inte meningen att det skulle låta så hårt, men jag tog det hårt ändå, såpass hårt att jag har svårt att godta en ursäkt för jag blivit sårad. Hmm... jobbigt det här med känslor och tjaffs!
Har för övrigt spenderat lite tid med syster söt och hennes kille med bihanget Fredrik. Tittat på när de rökt vattenpipa med tobak med melonsmak. Svårt att se dom dock för dimman som titt som tätt låg tät framför dom! *flinar* Vad ungdomar hittar på nuförtiden! *skrockar och känner mig gammal*
Lite avundssjuk på hela högskolementaliteten och samhörigheten. Det vore tufft att få uppleva det, och vilken möjlighet att både lära sig något och kanske få en vän eller två för livet på kuppen.
Nej nu ska jag kanske ta mig något att äta så jag inte blir grinig pga huvudvärk och eko i magen!
Dagens ord: Get over it!

Inga kommentarer: