lördag 26 april 2008

Soff softish

Jag och Lucas sitter här i soffan och kikar på Bolibompa. Lotta på bråkmakargatan rullar framför ögonen på oss och vi dricker te! Vi har redan varit uppe en och en halv timma och jag är kanske inte fullt så pigg som jag hoppats på att vara men har man en liten kille som vaknar och kramas på morgonen och säger att det är ljust ute så är det bara att spela med.

Var på stan igår. Sandra kom hit en timma innan Johan kom hit med Lucas och när Johan och Lucas sedan kom så åt vi lite äppelpaj med vaniljsås och sedan skjutsades vi ner till stan för att kika på skor åt mig och lite mammagrejjor till Sandra. Johan frågade om vi ville luncha tillsammans med honom Elin och vännen Johan. Och tja varför inte tänkte vi och slog oss ner intill dom på Krickelin och åt litegranna före våra strapatser på stan. Jojja ringde så vi träffade henne med lillen Wille och senare anslöt sig även Matilda till vårat lilla sällskap. *ler* Vi strosade omkring, jag shoppade två par skor, Lucas körde runt på sin vagn och busade. Vi tar oss en glass i solen vid Sandtorget och Lucas han sitter och halvsomnar i vagnen när han äter för att slutligen somna helt, med glassen i handen. Matilda och Sandra börjar fota honom (stackarn) och Matilda bestämmer sig för att filma hela grejjen.. Så hon börjar peta på honom och säga Lucas, Luuuucas... Varpå Lucas vaknar, ser butter ut och försöker kasta glassen på Matilda, misslyckas i sitt försök och får glassen på sin egen axel istället. *skrattar* Alla skrattar och Matilda får faktiskt hela grejjen på film, så vi kan skratta åt det flera gånger!

Blommor jag fick igår av min älskade Henrik. Så bortskämd!


Idag är det mulet ute! Både Sandra och Johanna ska höra av sig för att kanske hitta på något,vi får se vad isf. Annars vet jag inte vad det blir för något idag! Kanske bara vara ute en liten stund och sen dega bort dagen med legobygge och film.

Igår var det hela fyra månader sedan jag och Henrik blev tillsammans.. Att han står ut fortfarande är för mig en gåta, men jag är glad så länge han gör det! *flinar* FYRA månader, mitt näst längsta förhållande! Wiiiwoooo

Dagens ord: Trött? Ta det lugnt och slappna av, det förtjänar du säkert!


Inga kommentarer: