onsdag 23 april 2008

Gäst inlägg av Henrik...


Dina prinsar!!

Jaha vad ska man skriva som gästbloggare på din blogg?!?! Ska försöka skriva något fyndigt men är lite trött i skallen efter en dag hårt arbete och kanske något lite för lite vätska och mat i magen.. men men man får väl skylla sig själv lite om man inte äter.

Har precis pratat med dig min underbara och älskade!! Du jobbar och står i och är på väg ner till Nässjö för andra gången eller hur mångte gången det blir.. Själv ligger jag i min säng och försöker vara lite kreativ jag vill ju inte förstöra bloggen med lite ovärda tankar... men ska försöka...alltså att inte förstöra =)

Satt i taxin på torget i Nyköping idag och väntade på körning, gåendes mot bilen kommer en alkis och jag ser att han börjar rikta stegen mot mig och jag känner nej vill inte riktigt han den körningen, men i vilket fall som helst så får jag den. Han sätter sig och säger vart han vill åka, sedan säger han har precis varit på systemet så minnet är lite dåligt! Jag börjar fundera lite men låter det rinna av och försöker att inte tänka på det mer eftersom det lät lite konstigt. Sedan säger han att det är lite dåligt med minnet för han ligger i skilsmässa och så. Tänker att ja vem skulle inte lämna honom så som han är. När vi sedan börjar närma oss där jag ska släppa av honom så kommer den stora saken, vet inte riktigt om folk som åker taxi tror att vi chaufförer har någon psykolog utbildning och kan prata om allt och inget för då börjar han berätta om sin familj att han hämtat en fru i Vietnam men att de nu ska skilja sig mm mm Tycker nästan lite synd om mannen att inte någon kunde berättat för honom att han skulle bli utnyttjad av den lilla asiatiskan som för att få komma till ett land med bättre välfärd osv lurar den stakars mannen låter honom tro att han hittat postorderkvinnan i sitt liv och skämmer bort henne tills hon har permanent uppehållstillstånd då hon dumpar honom och hittar någon annan. Vet att det inte bara är denna alkis gubbe som har blivit utnyttjad utan att det är fler som blir det, men men ser de inte det själva så får de väl skylla sig...

Jaja men efter alla såna här turer med folk som berättar sina livshistorier och problem så börjar man undra om man inte kunde få en psykolgexamen efter x antal timmars lyssnande eller vad tror ni??

Ne nu får det vara nog bloggat för min del, har nämligen lite skallebang och är trött som bara den men innan jag slutar måste jag tillägna en stor och härlig tanke till min underbara flickvän och förhoppningsvis livspartner Malin. Du är ljuset i mitt liv och utan dig vet jag inte vad jag skulle göra, Älskar dig så otroligt mycket och vill vara din för evigt!!!

till DIG!!

Dagens ord: Låt dig aldrig luras av postorderfruar!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Så går det när en fördomsfull akademiker får sina fördomar bekräftade