lördag 5 april 2008

Lack of motivation

All things considered it´s my total lack of motivation that gets me every single time!

Sittandes i sängen fortfarande. Ja inte sen senaste inlägget för jag har faktiskt hunnit gå på toa och sova lite emellanåt. Men klockan är kvart i tio, Henrik (Herr Väckarklocka) ringde vid kvart i nio och väckte mig. Ja för en timma sen mer precis. Sen dess har jag suttit och rensat mina vänner på facebook och försökt ge mig själv den motivation som krävs för att ta på sig kläder skor och mp3:an och ge sig ut ett varv eller två runt Sommarhemskullen. Men inget än! Inte så mycket mer än en ofrivillig spasm i högra långfingret. Lik förbannat sitter jag här som en säck potatis. Har inte kommit så långt på dagordningen att jag ens fått på mig mer än mjukisbyxor? Vem tar på sig bara ett par mjukisbyxor och bestämmer sig för att det ska vara färdigt så? Hm.. Halvfärdig är mitt andranamn. Men det ska det bli ändring på! Inom tio minuter ska jag ha plockat på mig min nyinköpta "joggingdress" jumpadojjorna och kommit så långt att jag iaf tänker öppna ytterdörren. Efter löprundan som antagligen blir i sengångartakt så funderar jag på att lägga mig i solariet o känna mig sådär lite vårfräsch sen när jag är lite rödmosig och stolt över att ha sprungit lite! *funderar*

Drömde konstigt inatt... Henrik väckte mig ur drömmen så kommer knappt ihåg den! Men just när har ringde var det precis i något avgörande avslöjande läge i drömmen! Märkligt att det alltid är så! Det är precis som en halvkass följetång som man ändå måste se nästa avsnitt av även om man vet att man blir smått frustrerad och besviken, haha och till och med förvånad över sig själv som är så dum i huvudet att man sitter där varje gång. Bänkad för att se skräpet bli ännu mer skräp och sedan klaga över ett kass avsnitt efteråt! *skrattar*

Nej nu har jag precis 10 minuter på mig! Mycket att göra.. Sen är det städa på schemat idag oxå! Jeeeeeezzz

Dagens ord: Gör allt idag om du vet med dig att du inte orkar imorgon! =)


Inga kommentarer: